Gå til innhold

Frivillig pisking av kriminelle - Et reelt alternativ til fengsel?

Pisking i stedet for fengsel.  

125 stemmer

1. 1. Synes du dette er et godt forslag?

• Ja
      19
    • Nei
      93
    • usikker/har ikke bestemt meg
      13
  2. 2. Ville du valgt pisking fremfor fengsel?

• Ja
      52
    • Nei
      48
    • usikker
      25

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva slags straff fortjener du dersom du kjører i 130 km/t i 100-sonen?

Det er det eieren av veien som bestemmer. Og hvis jeg ikke liker reglene hans, bør jeg holde meg unna veien hans.

Du unngår nok en gang spørsmålet jeg stiller ved å lire av deg kvasifilosofisk tåkeprat. Slutt med det, det er bare tåpelig.

I dette tilfellet er det staten som eier veien, men staten er jo styrt av sosialister, så du kan av prinsipp ikke være enig i straffenivået de har satt. Hva slags straff mener du at du fortjener dersom du kjører i 130 km/t i 100-sonen?

Lenke til kommentar
Eier man noe når man har brukt slaver til å bygge det for seg?

Hva slags straff mener du at du fortjener dersom du kjører i 130 km/t i 100-sonen?

Den straffen eieren setter.

Det første spørsmålet er et godt eksempel på det jeg har påpekt som kvasifilosofisk tåkeprat. Det er i tillegg irrelevant, virkelighetsfjernt og barnslig.

Fair enough. Hvis du skulle komme til å dulte borti bilen min eller skubbe borti meg på byen, er det da helt greit at jeg skjærer hodet av deg? Eller tvinger deg til å spise din egen blindtarm og napper av deg alle kroppshårene med pinsett, før jeg skraper av deg all huden og voldtar deg i rasshølet med en gaffeltruck? Det er den straffen jeg setter...

Lenke til kommentar
Hvis du skulle komme til å dulte borti bilen min eller skubbe borti meg på byen, er det da helt greit at jeg skjærer hodet av deg? Eller tvinger deg til å spise din egen blindtarm og napper av deg alle kroppshårene med pinsett, før jeg skraper av deg all huden og voldtar deg i rasshølet med en gaffeltruck?

Ja, dersom kontrakten sier det. Men hvem er så dum at de sier seg enige i en slik avtale?

Kan vi være så snill å spore tilbake på temaet for tråden?

Pisking er greit dersom det står i kontrakten.

Lenke til kommentar
Hvis du skulle komme til å dulte borti bilen min eller skubbe borti meg på byen, er det da helt greit at jeg skjærer hodet av deg? Eller tvinger deg til å spise din egen blindtarm og napper av deg alle kroppshårene med pinsett, før jeg skraper av deg all huden og voldtar deg i rasshølet med en gaffeltruck?

Ja, dersom kontrakten sier det. Men hvem er så dum at de sier seg enige i en slik avtale?

Hvilken kontrakt? Hvem har sagt at vi må inngå en formell avtale? Hvem bestemmer det? Vi er liberalt samfunn bestemmer folk bare over seg selv, ergo kan ingen bestemme at jeg må inngå noen avtale før jeg kan gjøre som jeg vil... Er det jeg som misforstår, eller har ideologien din en logisk brist eller sju?

Lenke til kommentar

Hvilken kontrakt? Hvem har sagt at vi må inngå en formell avtale? Hvem bestemmer det? Vi er liberalt samfunn bestemmer folk bare over seg selv, ergo kan ingen bestemme at jeg må inngå noen avtale før jeg kan gjøre som jeg vil... Er det jeg som misforstår, eller har ideologien din en logisk brist eller sju?

Endret av Jurist
Lenke til kommentar
Vi er liberalt samfunn bestemmer folk bare over seg selv

Nei, du bestemmer også over din egen eiendom, og på din egen eiendom bestemmer du reglene.

Nå svarte du bare på én setning (hvor jeg for øvrig hadde fått inn et par skirveleif) og unngikk den ubehagelige delen av spørsmålsstillingen. Slutt med tåkeprat og unnvikelse, det styrker ikke saken din at du til stadighet unnlater å svare på kritiske spørsmål.

Anyway, jeg fortsetter der du slapp. Jeg bestemmer over min egen eiendom (bilen min). Når du dulter borti bilen min, dreper jeg deg. Jeg driter i å skrive noen kontrakt eller gjøre noen slags avtale med deg på forhånd, for jeg bestemmer selv og setter selv reglene på min egen eiendom. Er det greit i en liberalistisk verden?

Lenke til kommentar
Jeg bestemmer over min egen eiendom (bilen min). Når du dulter borti bilen min, dreper jeg deg. Jeg driter i å skrive noen kontrakt eller gjøre noen slags avtale med deg på forhånd, for jeg bestemmer selv og setter selv reglene på min egen eiendom. Er det greit i en liberalistisk verden?

Ja, hvis kontrakten sier det. Hvis kontrakten ikke sier det, kan du tvinge han til å erstatte skaden i tillegg til tidsbruken din, eller du kan tilgi han.

Lenke til kommentar
Jeg bestemmer over min egen eiendom (bilen min). Når du dulter borti bilen min, dreper jeg deg. Jeg driter i å skrive noen kontrakt eller gjøre noen slags avtale med deg på forhånd, for jeg bestemmer selv og setter selv reglene på min egen eiendom. Er det greit i en liberalistisk verden?

Ja, hvis kontrakten sier det. Hvis kontrakten ikke sier det, kan du tvinge han til å erstatte skaden i tillegg til tidsbruken din, eller du kan tilgi han.

Det er jo ingen som går med på kontrakter de ikke liker selv, så hvis man må skrive kontrakt for alt mulig rart, faller hele opplegget på sin egen urimelighet og udugelighet. Slik du skisserer det, er det i praksis ingen forskjell mellom den ideologien du forfekter og det samfunnet vi har i dag.

Lenke til kommentar
Er du seriøs nå?

Selvfølgelig. Hva har jeg å hente på å konvertere til lekeideologien din, når jeg i praksis ikke vil oppleve noen forskjell? I stad ropte du høyt om at man selv kunne lage regler og at ingen kunne bestemme over deg, men nå har du snudd og sier at jeg egentlig bare kan gjøre akkurat det samme som jeg kan i dag.

Lenke til kommentar
Positiv vs negativ, vet du.

Jeg er dum. Forklar meg hva jeg har å tjene på å velge din ideologi. Gi meg helt konkrete eksempler, ikke kvasifilosofisk vrøvl du har lest et sted.

Frihet. Vissheten om at du ikke går rundt og støtter vold mot fredelige mennesker.

Endret av Rothbard
Lenke til kommentar
Positiv vs negativ, vet du.

Jeg er dum. Forklar meg hva jeg har å tjene på å velge din ideologi. Gi meg helt konkrete eksempler, ikke kvasifilosofisk vrøvl du har lest et sted.

Frihet.

Det klassifiseres som kvasifilosofisk vrøvl.

Frihet til å gjøre hva? KONKRETE EKSEMPELER!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...