Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Leter etter en eller annen kne-hjelpe-bånd-ting

Gjest Guest_G_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_G_*

Heisann

Jeg har lenge slitt med et vondt kne, og prøvd "alt" uten at det hjelper. Det virker som om alt som finnes av tiltak ikke virker mot det som er problemet mitt. Og vet ikke hva som egentlig er galt.

Men sånn det føles nå, så virker det som om det jeg trenger er et eller annet bånd på innsida av kneet som kan avlaste musklene. Det kan f.eks. være en strikk som man trer rundt beinet rett over kneet, og en annen strikk som man trer rundt rett under kneet. Også kunne det vært et bånd mellom disse to strikkene på innsida av kneet.

Dessverre har jeg ikke funnet noe som ligner på dette. Jeg trenger IKKE en støttebandasje, men et slags bånd. Å sette en tapebit på innsida av kneet hjelper litt, men jeg skulle gjerne hatt noe som er mer behagelig å gå med enn tape.

Noen som vet om noe sånt som dette eksisterer? Og hva heter det i så fall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sportsteip er det først som faller inn i hodet mitt, men er kanskje det du mener med teip. Selv om du ikke liker støttebandasjer, er det det jeg vil anbefale. Har selv hatt problemer med ett kne i lang tid, og kjøpte en støttebandasje på apoteket til 70,-.

Den er omtrent 1.5 meter lang og kanskje 10 cm bred, og hudfarvet. Den kjennes ut som en bred strikk, som man bare vikler rundt. Jeg bruker å vikle først over kneet og under kneet i et slags åttetall. Denne avlaster kneet helt genialt, og gjør at jeg kan løpe uten smerter.

Den kan også brukes til ankler.

Dersom heller ikke dette er ønskelig, kan du kjøpe en støtte på en sportsbutikk/helsebutikk. Disse hjelper også mye, men tar mer "plass" og gjør det vanskelig med bukser o.l.

Edit: Leif's.. :p

Endret av malnor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...