RBW Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 VESA har nå doblet båndbredden på Displayport og oppjustert versjonsnummeret til 1.2. Les mer Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Er display port en konkurent til HDMI? Overfører den både lyd og bilde? Så at det var planer om å få nettverk igjennom HDMI, vil dette kunne gjøres med display port kabelen også? Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Er sikkert fint mulig å gjøre det hvis de implementerer det, men er vel ikke med i standarden per i dag(?). Det med seriekobling kan hjelpe litt på alle som har tenkt på et Eyefinity6 oppsett .. Fjerner 'litt' kabelsalat. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Er display port en konkurent til HDMI? Overfører den både lyd og bilde? Så at det var planer om å få nettverk igjennom HDMI, vil dette kunne gjøres med display port kabelen også? http://www.displayport.org/consumer/?q=con...rmance-standard Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 [oppgitt]At de aldri kan lære å spekke nye standarder skikkelig med en gang. HDMI kommer vel nå i versjon 1.4 etter en bråte oppdateringer, det burde VESA klart å få med seg. Dette er sikkert ikke siste versjon av DisplayPort heller.[/oppgitt] Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Versjon 1.2 støtter f.eks seriekobling med to skjermer med oppløsning på 2560x1600 piksler, eller fire skjermer på 1920x1200 piksler. Dette har jeg ventet lenge på. Endelig! Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 [oppgitt]At de aldri kan lære å spekke nye standarder skikkelig med en gang. HDMI kommer vel nå i versjon 1.4 etter en bråte oppdateringer, det burde VESA klart å få med seg. Dette er sikkert ikke siste versjon av DisplayPort heller.[/oppgitt] De må lage standarder etter hvilken teknologi som er tilgjengelig. En standard som ingen kan oppnå er jo helt ubrukelig. Derfor blir også standardene justert når teknologien blir bedre. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Det er vel bedre at de klarer å øke båndbredden uten å måtte endre på kontaktgrensesnittet, enn å måtte bytte ut hele greia. (FireWire 400 vs 800 og USB 2.0 vs 3.0 selv om disse ikke er helt det samme) Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) DP1.2 Les gjerne dette og litt ellers hvis dere lurer på alt som er nytt med 1,2. Samme kabler, høyere båndbredde, støtte for flere skjermer på samme kabel, data på 720Mbit, nyeste lydkodek, etc etc Nå finnes det DP på prosjektører, laptoper, stasjonære, og skjermer, men enda ingen TV-er. Til forskjell fra HDMI consortium er VESA non-profit, det eneste som koster noe er de spesifikasjonene som ikke er almennt tilgjengelig, men det er snakk om noen hundre dollar for hver. Det er HDMI som slipper inkompatible oppdateringer i hytt og pine. HDMI er på sjette oppdateringen, og er likevell langt unna det DP har å by på, stort sett over hele fjøla. Endret 12. januar 2010 av Spetsnaz Lenke til kommentar
cc Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Er produsentene som bruker DisplayPort pålagt å informere om de bruker DRM/HDCP-mulighetene som DisplayPort tilbyr? Viktig poeng for en del forbrukere vil jeg tro, lite festlig om man skal slite med enda et ledd der DRM kan feile og hindre en i å få sett/hørt sitt lovlig kjøpte produkt. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Greit nok med ny versjon, men jeg er mer interessert i om det faktisk kommer skjermer med displayport? Så langt er det jammen smått! Lenke til kommentar
siindre Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Flere og flere skjermer kommer med DP nå. Spesielt spennende kan jeg tenke meg med de 120hz 3D skjermene fra samsung med medfølgende briller. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Greit nok med ny versjon, men jeg er mer interessert i om det faktisk kommer skjermer med displayport? Så langt er det jammen smått! Oversikt over DP-monitorer Ikke alltid helt oppdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå