Rantrave76 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Har tenkt og kjøpe et såkalt superzoom kamera. Er det noen som har noen anbefalinger? Har sett litt på Canon PowerShot SX20 IS, noen som har noen erfaringer? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Anbefalingen må vel bli å droppe disse superzoomene. Se heller etter noe med 3-5x zoom. De er stort sett bedre optisk. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Du får bra kamera også med ultrazoom. TZ7 og SX200 er ikke å forakte. http://www.akam.no/artikler/fire_kompakte_ultrazoomer/70837 Edit: ser det ligger en tråd om akkurat det samme her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1109079 Endret 12. januar 2010 av MikkelRev Lenke til kommentar
ebr Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Finns bra optikk på Sony H-serien og Panasonic sine kameraer. Pr idag hadde jeg sett ekstra nøye på Sony HX5. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Finns bra optikk på Sony H-serien og Panasonic sine kameraer. Pr idag hadde jeg sett ekstra nøye på Sony HX5. Ja, det virker som ikke alle er fornøyde med tz7 mens HX5 er et nytt spennnende kamera som har gode spesifikasjoner (1080i video, HDR osv.) Lenke til kommentar
balrog72 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Finns bra optikk på Sony H-serien og Panasonic sine kameraer. Pr idag hadde jeg sett ekstra nøye på Sony HX5. Ja, det virker som ikke alle er fornøyde med tz7 mens HX5 er et nytt spennnende kamera som har gode spesifikasjoner (1080i video, HDR osv.) Hei. Jeg er selv på jakt etter et alt-i-et-kamera. Det spørs hvor mye penger man vil legge inn. For under 5000, så ville jeg ventet på Fujifilm sitt HS-10 det er store forventninger til rundt omkring. Personlig tror jeg det er dette kameraet jeg ender opp med. - Filmer i Full HD 30 fps - 30xzoom - Tilsynelatende meget god lysfølsomhet - Helt ny BSI-bildebrikke - 10 bilder pr sek - RAW format - HDMI osv... Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Har tenkt og kjøpe et såkalt superzoom kamera.Er det noen som har noen anbefalinger? Har sett litt på Canon PowerShot SX20 IS, noen som har noen erfaringer? Hvis du vil legge litt "arbeid" i valget kan du jo lese noen tester. Hvis du vil legge litt mindre arbeid kan du jo lese konklusjonene. Siden du nevner SX20 IS antar jeg du vil ha litt mer enn 10-15x zoom. Hvis du trenger vridbar skjerm og blitssko SX1 IS eller SX20 IS bra valg, hvis ikke er Panasonic FZ38 det beste du får i øyeblikket. Hvis du kan vente litt så er det lansert nye modeller både i den kompakte ultrazoomklassen (for eks SX210 IS og TZ10) og i "SX20-klassen" har Fuji lansert HS10, Nikon P100 og Olympus SP800. Om de er bedre enn nåværende modeller er det litt for tidlig å svare på. Hvis du oppgir litt mer om ønsker for kameraet - som hvor mye zoom, batteritype du foretrekker, vridbar skjerm eller ikke, RAW-format, krav til video, mulighet for eksternm blits, prisklasse osv så blir det enklere å gi konkret svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå