Gå til innhold

Laste ned Windows 7?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Problemet er at jeg har en kode men ingen CD.

Du får ikke lastet ned Windows 7 lovlig noe sted. Og er jo litt rart at du har produktnøkkel, men ingen plate.

Skal du lovlig laste ned w7 må du skaffe deg Technet/MSDN/MSDNAA tilgang. De to første koster noen tusen i året. MSDNAA kan du få tilgang til om skolen du går på har avtale, og du går på en form for IT linje (ikke alle skoler er like strenge)

Lenke til kommentar

Du får ikke lastet ned Windows 7 lovlig noe sted. Og er jo litt rart at du har produktnøkkel, men ingen plate.

Skal du lovlig laste ned w7 må du skaffe deg Technet/MSDN/MSDNAA tilgang. De to første koster noen tusen i året. MSDNAA kan du få tilgang til om skolen du går på har avtale, og du går på en form for IT linje (ikke alle skoler er like strenge)

hmm, sikker på at det går med win7?

Lenke til kommentar

er ikke alle som har Ultimate i MSDNAA avtalene sine heller. UiO for eksempel har bare Pro.

Lenke til kommentar

Stemmer at MSDNAA kun har Pro utgaven ja.

Så da er det bare MSDN/Technet du kan laste ned fra, men de koster jo flere tusen per år.

Alternativt må du kjøpe fra microsofts nettbutikk.

edit: Leste ikke alt....

Ville vel ikke lastet ned en piratversjon for å så bruke en lovlig lisens. du vet jo aldri hva du får med når du laster ned en slik versjon.

Edit 2: Ser at trådstarter har endret første innelegget sitt, da han først skrev at han hadde en Ultimate nøkkel, men trengte platen.

Mener derfor at dette er litt suspekt, og heller mot piratvirksomhet, siden man ikke får en ultimate nøkkel helt uten videre.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

En piratversjon eller en versjon fra et ulovlig nettverk vil vel fungere som prøveversjon ettersom CD-keyen må "godkjennes" (verify) av MS.

Vil igjen poengtere at det vil i så fall ikke være en legitim måte å få tak i programmet, men du kan fortsatt aktivere programmet senere med en key du har betalt for.

Lenke til kommentar
Stemmer at MSDNAA kun har Pro utgaven ja.

Så da er det bare MSDN/Technet du kan laste ned fra, men de koster jo flere tusen per år.

Alternativt må du kjøpe fra microsofts nettbutikk.

edit: Leste ikke alt....

Ville vel ikke lastet ned en piratversjon for å så bruke en lovlig lisens. du vet jo aldri hva du får med når du laster ned en slik versjon.

Edit 2: Ser at trådstarter har endret første innelegget sitt, da han først skrev at han hadde en Ultimate nøkkel, men trengte platen.

Mener derfor at dette er litt suspekt, og heller mot piratvirksomhet, siden man ikke får en ultimate nøkkel helt uten videre.

Hæ? Jeg har da ikke endret innlegget mitt?

Lenke til kommentar

Det stemmer at oppstartsinnlegget ikke er endret. men det forklarer ikke hvordan du har fått en Win 7 Ultimate lisensnøkkel uten å ha platen ettersom andre her i tråden mener denne type lisensnøkkel aldri kommer uten CD/DVD.

Hvor du kan laste ned. Dessverre er det bare et korrekt alternativ; Microsoft. Hvis du har mistet/rotet bort platen kan du ta kontakt med Microsoft for å prøve å få en ny plate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...