Gå til innhold

375W PSU, hvilket skjermkort?

Donions

Anbefalte innlegg

Hei,

Er så uheldig at jeg har en Dell Dimension 9200, hvor jeg nå har fått havari på det 3. Nvidia 8800GTX kortet.

Trolig p.g.a. PSU på 375W, selv om Dell har levert dette oppsettet og mener det skal funke bra.

Hvilket skjermkort anbefales til PSU på 375W som er i nærheten av 8800GTX i ytelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD 5770 test

GTX 8800 test

Klistrelappen og bundle er stort sett eneste forskjell, sett at du ikke går for Vapor-X som har litt bedre kjøler og er klokket litt høyere.

HW.no konkluderte med at det ikke var imponerende ytelse i forhold til orginalkortet.'

Edit:

Dårlig test jeg fant, ettersom den ene viser kun kortet, og den andre viser systemforbruk..

Edit2:

Test HD5770 124W-213W

Test GTX 8800 220W-315W

Igjen blir dem ikke helt sammenlignbare, ettersom GTX8800 har et oppsett, mens HD5770 har et annet. Med en PSU kalkulator kan du få regnet ut antatt forbruk med likt oppsett for hver av skjermkortene. Link til PSU kalkulator

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Het ser du målt power consumption av 8800gtx hos xbitlabs (kun for gfx kortet)

http://www.xbitlabs.com/misc/picture/?src=...ull.gif&1=1

Under 3D load er strømforbruket inntil 131watt på dette 8800gtx.

Max strømforbruk på HD5770 er inntil 112watt - altså mindre.

Men uansett høres en slik PSU som Dell har utstyrt denne med i første omgang som for svak. nVidia gikk vel ut med anbefaling om 450w minst med 30A tilgjengelig på +12v rail.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...