jacoobholm Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hei, jeg er ute etter å kunne hente ut kluster av tekst i forskjellige deler av et bilde samt kunne klippe ut et utsnitt av bildet.. Si for eks at det er et bilde i en lærebok hvor et insekt blir beskrevet. Det vil typisk ha en overskrift, et beskrivende felt og et bilde for eks.. Det jeg da vil er å hente ut overskriften, beskrivelsen og et utsnitt av bildet og lagre disse uavhengig av hverandre, slik at jeg for eks. kan legge inn dataene i en database. En mulighet jeg ser er å finne et open source program som henter ut tekst og legge til litt funksjoner der, men tenkte jeg skulle sjekke om noen kjenner til et lignende program? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Vet ikke akkurat hva du mener, men jeg synes Utklippsverktøyet i Windows 7 er veldig anvendelig til litt av hvert. (Hvis du har lagt inn på din PC bilde/tekst du skal bruke da.) RandiA Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hvis du skal konvertere grafisk tekst til bokstaver må du ha et OCR-program som kan gjenkjenne tekst. Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Hvis du skal konvertere grafisk tekst til bokstaver må du ha et OCR-program som kan gjenkjenne tekst. ja, det jeg også tenkte, men jeg vil gjerne hente ut utsnitt fra bildet også, samt kjøre batch slik at jeg slipper gjøre det manuelt for hvert bilde.. Jeg regner med at det blir noe modding av open source grejer, men tenkte det var lurt å sjekke her først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå