abene Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Microsoft har lagt ut gratisverktøy for migrering fra MySQL til SQL Server. Les mer Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 ...kan også anses som en konkurrent, og konkurransesituasjonen ble ytterligere forsterket da Sun Microsystems kjøpte opp MySQL Eventuelt da Sun ble kjøpt opp av Oracle, som spesielt i databasemarkedet er en direkte konkurrent til MS. Dette står også i kilden. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Det er vel dette MS prøver å utnytte også. Lenke til kommentar
anss123 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg bruker MySQL grunnet MySQLAdmin :!: MS SQL manager er dog flott om en skal gjøre mange små forandringer på en tabell. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg bruker MySQL grunnet MySQLAdmin :!: MS SQL manager er dog flott om en skal gjøre mange små forandringer på en tabell. Jeg døde litt inni meg av kommentaren din. Lenke til kommentar
moft Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 hehe, "gratis" verktøy som flytter data til et system som er svindyrt, og ikke har verken onkly clustering eller reell ytelse før man kjøper datacenter utgave til vannvittig pris... hurra !.. Lenke til kommentar
havarhen Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Microsoft har lagt ut gratisverktøy for migrering fra MySQL til SQL Server. Lol. Hadde det vært andre veien, så hadde det kanskje vært interessant. Tror ikke så mange er interessert i å konverte MySQL til noe dårligere. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Microsoft har lagt ut gratisverktøy for migrering fra MySQL til SQL Server. Lol. Hadde det vært andre veien, så hadde det kanskje vært interessant. Tror ikke så mange er interessert i å konverte MySQL til noe dårligere. Så du påstår at MySQL alltid - objektivt sett - vil vere ei betre løysing? Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Microsoft har lagt ut gratisverktøy for migrering fra MySQL til SQL Server. Lol. Hadde det vært andre veien, så hadde det kanskje vært interessant. Tror ikke så mange er interessert i å konverte MySQL til noe dårligere. Og det begrunner du med? Har opplevd mye mer problemer med databaser som kræsjer med mysql enn sql server (dvs aldri på sqlserver). Men det er klart. Selve Dataen er jo ikke så viktig i en database. Så lenge SELECT queries går raskt nok så er det jo ett fett. Endret 12. januar 2010 av arnizzz Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Microsoft har lagt ut gratisverktøy for migrering fra MySQL til SQL Server. Lol. Hadde det vært andre veien, så hadde det kanskje vært interessant. Tror ikke så mange er interessert i å konverte MySQL til noe dårligere. Jaha, min erfaring er at MySQL er den dårligaste databasen av dei alle, kanskje bortsett frå Access. MySQL kræsjer i ny og ne om ein bruker MyISAM. MySQL bruker latin-1 som standard enkoding(kor teit er det?) MySQL putter inn standardverdier i felter utan at du har spesifisert det. MySQL krever massevis av konfigurasjon og lesing i godt gjemt dokumentasjon for å få den 100% ACID MySQL sin query planner sliter når det er snakk om 10+ JOINS MySQL har 00-00-0000 som gyldig dato. MySQL støtter spøkelsedata i relasjonene. MS SQL Server er faktisk ein STOR oppgradering. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Skal innrømme jeg ikke har så veldig mye erfaring med mysql, har bare flyttet noen små databaser fra gammel til ny server noen ganger, men vil si de har MYE å lære av MS i hvordan gjøre dette på en enklere måte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå