Ronny M Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg har et Asus M4A785D-M PRO. Er det noen som kjører 5.1 lyd ut på HDMI med dette, eller tilsvarende kort med 785G brikkesett? Jeg får bare stereo... Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Veldig frusterende å bare få stereo. Er det noen som vet hva som kan være årsaken til dette? Kjører Win7 64bits. Lenke til kommentar
amish Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Tror ikke du kan få sterio med mindre du ser på en film eller noe som har et format som DD eller DTS kommende ut.. Musikk er ikke 5.1, men stereo. Så klart kan du ha ting som Pro Logic i forsterkeren, men det er bare mono på bak høyttalerne. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Tror ikke du kan få sterio med mindre du ser på en film eller noe som har et format som DD eller DTS kommende ut.. Musikk er ikke 5.1, men stereo. Så klart kan du ha ting som Pro Logic i forsterkeren, men det er bare mono på bak høyttalerne. Det er mye musikk som er 5.1, men det er en annen sak. For at ikke det skal bli flere misforståelser så er det her snakk om at når jeg spiller av filmer som har 5.1 lydspor så får jeg kun stereo ut til receiveren. Endret 13. januar 2010 av Ronny M Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Hvis jeg går inn på egenskaper på HDMI utgangen så står det faktisk at det er maks to kanaler som støttes, se første bilde. Ser vi på egenskapene for spdif utgangen på det andre bilde så er det andre boller. Kan det være et driverproblem, eller er støtter ikke dette kortet flere enn to kanaler på HDMI utgangen uansett? Det syns jeg i tilfelle er merkelig, at kort man kjøper i dag som er rettet mot HTPC byggeren, kun støtter stereo. Da var dette isåfall bortkastede penger for min del. Endret 13. januar 2010 av Ronny M Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Fikk tak i en driver som løste problemet Endret 14. januar 2010 av Ronny M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå