larsos Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg har bestilt et MSI 875P NEO-FIS2R, og jeg valgte det for at jeg syns det er bedre bios innstillinger, f.eks AGP/PCI frekvensen Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg har bestilt et MSI 875P NEO-FIS2R, og jeg valgte det for at jeg syns det er bedre bios innstillinger, f.eks AGP/PCI frekvensen Uhh, på Abit kan man jo selvfølgelig stille AGP/PCI frekvensene helt uavhengig av de andre frekvensene. Lenke til kommentar
larsos Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 så det nå, men man kan vell ikke bestemme ram frekvensen ? men det kan man på MSI 875P NEO-FIS2R Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 jau, du kan bestemme ram frekvensen, du taster den inn. f.eks 200, 250 eller 300... eller 234 eller 233 eller 254... eller what ever u want! Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 så det nå, men man kan vell ikke bestemme ram frekvensen ? men det kan man på MSI 875P NEO-FIS2R Man bestemmer RAM frekvensen i forhold til FSB. Setter man FSB til 200, blir RAM 400. Man kan også justere i forhold til om man skal overklokke. Man kan setter da RAM til 5:4 CPU/MEM, som betyr at CPU kjører på f.eks 250 mens RAM kjører på 200 (400). Lenke til kommentar
larsos Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 men på MSI 875P NEO-FIS2R så bestemmer man ram frekvensen uavhengig av CPU FSB'en og det syns jeg er bedre Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 men på MSI 875P NEO-FIS2R så bestemmer man ram frekvensen uavhengig av CPU FSB'en og det syns jeg er bedre Jeg leste en test av dette hovedkortet, og der stod det ingenting om det du sier, men at det fungerer på nøyaktig samme måte som på Abit sitt kort, dvs at man har memory dividers. Fra www.anandtech.com: In other words, you've got 3:2, 5:4 and 1:1 memory divider options to choose from. Lenke til kommentar
larsos Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hele teste: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc3LDE= Her kan du se bilder av biosen: http://www.hardocp.com/image.html?image=MT...l8xMF9sLmdpZg== http://www.hardocp.com/image.html?image=MT...l8xMV9sLmdpZg== Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hele teste: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc3LDE= Her kan du se bilder av biosen: http://www.hardocp.com/image.html?image=MT...l8xMF9sLmdpZg== http://www.hardocp.com/image.html?image=MTA1MzE0ODMzNWdPOHFSVzR4czlfMl8xMV9sLmdpZg== Det der er jo akkurat det jeg sa jo... Sorry mac, men jeg tror fortsatt du tar feil. Etter å ha lest anmeldelsen (som var veldig uklar på akkurat det vi diskuterer) så må jeg si at jeg tror fortsatt du tar feil. De 5:4 og 3:2 etc dividerne er basert på begrensinger i hardware design i Intel sitt 875 chipset, ifølge ABIT for jeg spurte de om de kunne implementere en 6:5 divider i en ny BIOS, men dette lot seg ikke gjøre pga. nevnte årsak. Jeg er hundre prosent sikker på at Abit som reklamerer med "Built for overclockers - by overclockers" (eller noe sånt) hadde tatt med en mulighet til å justere RAM hastigheten helt fritt om det hadde funnes en sånn mulighet. Men noen på forumet her må jo ha det MSI kortet og kan svare på hvordan det egentlig fungerer? Lenke til kommentar
larsos Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Snekker'n sier: Ja den kan settes fast eller på auto. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Use this field to configure the clock frecency of the ram. PSB800: 266,333,400,500,532, auto. Dette er valgene du har i bios. Lenke til kommentar
DarkfliP Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 men på MSI 875P NEO-FIS2R så bestemmer man ram frekvensen uavhengig av CPU FSB'en og det syns jeg er bedre alle hk kan justere rammen ved hjelp av dividers(as far as i know), ingen kan justere den trinnløst uavhengig av prosessor. vil ha ic7-g Lenke til kommentar
larsos Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 men på MSI 875P NEO-FIS2R så bestemmer man ram frekvensen uavhengig av CPU FSB'en og det syns jeg er bedre alle hk kan justere rammen ved hjelp av dividers(as far as i know), ingen kan justere den trinnløst uavhengig av prosessor. vil ha ic7-g Ser du ikke hva Snekker`n har skrevet ? Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Har bestilt Abit IC7 med Corsair TWIN-X 3200LL brikkene og 2,4GHz P4-C. Tenkte også å OC til 3GHz Så det var en over her som hadde lik HW... Lurer da på hvilken konfigurasjon dere kjører på minnet/FSB? Bruker dere 5:4 divider og i så fall hvor mye ødelegger dette for ytelsen pga. at FSB og RAM ikke kjøres synkront? Trygve Lenke til kommentar
bjoen2 Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Har MSI 875P-Neo FIS2R, aldri annet enn MSI for meg. Grunn: Bl.a. veldig grei bios på Raiddelen + aldri noen gang hatt feil eller problemer med MSI HK og Skjermkort. Lenke til kommentar
ebc Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 men på MSI 875P NEO-FIS2R så bestemmer man ram frekvensen uavhengig av CPU FSB'en og det syns jeg er bedre alle hk kan justere rammen ved hjelp av dividers(as far as i know), ingen kan justere den trinnløst uavhengig av prosessor. vil ha ic7-g Ser du ikke hva Snekker`n har skrevet ? Jeg tror faktisk IC7 er mer fleksibel en MSI 875P NEO- når det gjelder minneinstillinger, sjekk denne linken og les posten til Prometheus midt på siden. http://www.asusboards.com/forums/showthrea...15&pagenumber=5 Man kan IKKE justere minnet uavhengig av CPU fsb på noen 875 hovedkort!. EBC Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 men på MSI 875P NEO-FIS2R så bestemmer man ram frekvensen uavhengig av CPU FSB'en og det syns jeg er bedre alle hk kan justere rammen ved hjelp av dividers(as far as i know), ingen kan justere den trinnløst uavhengig av prosessor. vil ha ic7-g Ser du ikke hva Snekker`n har skrevet ? Kaller du det trinnløst? Er jo samme på IC-7 jo. Som nevnt her så har ingen 875 kort mulighet for å stille minnehastigheten 100% trinnløst uavhengig av CPU hastigheten. Lenke til kommentar
larsos Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 men på MSI 875P NEO-FIS2R så bestemmer man ram frekvensen uavhengig av CPU FSB'en og det syns jeg er bedre alle hk kan justere rammen ved hjelp av dividers(as far as i know), ingen kan justere den trinnløst uavhengig av prosessor. vil ha ic7-g Ser du ikke hva Snekker`n har skrevet ? Kaller du det trinnløst? Er jo samme på IC-7 jo. Som nevnt her så har ingen 875 kort mulighet for å stille minnehastigheten 100% trinnløst uavhengig av CPU hastigheten. Altså du kan sette den på f.eks 333 så er den 333 på msi sitt hovedkort. slik jeg har forstått så har abitt sitt hovedkort bare muligheten å bestemme ram frekvensen med dividers. Er ikke dette riktig ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Da er det så gammelt, at man kan kjøpe noke anna i stade.Ok, feks hva da. Neste brikkesett fra intel kommer neste år? Abit kom ut med IC7-G i slutten av mars om eg ikke husker feil, og det er kommet 2 nye bios oppdateringer. Du snakker som om det kommer nytt brikke sett en gang i uken Men det er jo en fordel for meg om du tester ut kortet først :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå