Lord_Linus Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Får ikke bestemt meg, MSI 875P NEO-FIS2R eller Abit IC7-G hvem skal jeg velge.....?? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Abit sitt er vel best, men dyrere og Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg skal ha det hk som er best..pris spiller ingen rolle....betaler noen hundrelapper ekstra for å få det beste. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Les mange tester og dann deg et bilde selv. Tror selv jeg ville gått for Abit hvis jeg måtte velge et i875P kort. Men HUSK at MSI kortet har "dynamisk overklokking" eller hva vi kan kalle det. Ved krevende oppgaver så overklokker systemet seg selv og da kan jo benchmarking være missvisende. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg har lest mange tester(anantech, thg, hardwarecop..) men blir bare forvirret over jo flere tester jeg leser. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg ville gått for Abit sitt hovedkort. Har sett endel som har merkelige problemer med MSI sitt hovedkort Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Ja det kan være forvirrende Ta utgangspunkt i hvilke funksjoner du trenger, og ta det som samsvarer mest. Nå kan det jo hende siden de er såpass high-end at de har "alt", det husker jeg ikke i farten. En annen måte er å studere hva nettsteder beskriver som er negativt med kortene og sammenligne det negative. Finner du nettsteder som har testet begge kortene dras det ofte paraleller og da kan det være enklere å bestemme seg. Lykke til! :wink: Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 En Canterwood roundup http://www.legitreviews.com/Reviews/i875_22.shtml gir ABIT IC7-G 'Editors Choice', men MSI Neo var ikke med der. Som konklusjonen sier så er dette close race, og bruksområdet bør avgjøre. Neo hadde problemer med Bios før, men det er retta nå. Btw og offtopic, men interessant dette de sier i testen: > The Springdale chipset is lacking PAT and ECC, both of which CANNOT be enabled through the BIOS (unlike what ASUS claims). < http://www.hardware.no/nyheter/mai03/asus_...865pe_875p.html Lenke til kommentar
Mio Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Neo hadde problemer med Bios før, men det er retta nå. Har du link til et sted hvor der står? Jeg ble litt skeptisk når snekker'n nevnte noe om bios til det nye MSI kortet.Jeg vet heller ikke hvilket jeg skal velge av disse hovedkortene. Det er vel egentlig et fett Er egentlig MSI fan,men Abit rocker jo det oxo. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg har selv Abit IC-7 (ikke G) og det rocker helt sinnsykt. 8) Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Har du link til et sted hvor der står? Mener du hvor det står at "Bios er buggy", eller hvor det er retta ? > Cons - Price : Canterwood are expensive and this MSI board is no different. - Buggy BIOS < Techseekers test Denne var skrevet 7. mai, og problemene det refereres til ( minne-issue ) er retta i Bios v1.4, 22.mai. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Får ikke bestemt meg, MSI 875P NEO-FIS2R eller Abit IC7-G hvem skal jeg velge.....??Du og kan lese denne siden om i875 hovedkortene?http://www6.tomshardware.com/motherboard/2...0519/index.html Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Får ikke bestemt meg, MSI 875P NEO-FIS2R eller Abit IC7-G hvem skal jeg velge.....??Du og kan lese denne siden om i875 hovedkortene?http://www6.tomshardware.com/motherboard/20030519/index.html Jeg har lest den testen....skrev det lenger opp på siden....grunnen til at jeg spør er jo for å se om det er noen her inne som har egne erfaringer med kortene jeg nevnte, slik de kanskje kunne hjelpe meg til å ta et valg...men nå har jeg bestemt meg..har bestilt abit kortet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg har lest den testen....skrev det lenger opp på siden....grunnen til at jeg spør er jo for å se om det er noen her inne som har egne erfaringer med kortene jeg nevnte, slik de kanskje kunne hjelpe meg til å ta et valg...men nå har jeg bestemt meg..har bestilt abit kortet. Ok, men husk å oppdatere bios'en når du får kortet ditt. Skal selv kjøpe det kortet om noen måneder. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Sjekk sigg! har ikkkje prøvd og klokke meir! men det skal gå har eg lest/blitt fortalt! sjekk foressten www.ocshoot.no sin test av abit ic7 Abit har kommet med ny bios som fixer problemet med minnet! Husk og oppgrader biosen ja, faen var blåskjerm i blåskjerm ved install av XP uten bios oppgraderingen. Ved ein liten flashing så gjikk ALT! Nå er kortet stabilt som fjell. Kjøyrer 100% cpu usage over natta + mp3 (driver og speler inn eit anlegg) Og med ein 2.4C er du nesten garantert 3 ghz. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Har bestilt samme cpu som deg å... Gleder meg til jeg får det til uken. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Faen da Cornel! Var jeg som skulle hoste opp den linken.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Begge kortene er vel like bra og begge kortene har hatt de samme biosproblemene,begge kortene har fått fikset dette, =det blir en smakssak. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Begge kortene er vel like bra og begge kortene har hatt de samme biosproblemene,begge kortene har fått fikset dette, =det blir en smakssak. Ja du kan ha rett i at det er en smaksak, men eg har veldig gode erfaringer med abit. Har faktisk msi hovedkort nå , så nå vil eg ha abit. Men bios problemer har de fleste hovedkortene når de blir lansert, derfor venter eg normalt 3-6 månder etter at de kom ut før eg kjøper kortet. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Da er det så gammelt, at man kan kjøpe noke anna i stade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå