Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

vente med å ha sex?

Gjest supernaiv_17

Anbefalte innlegg

Gjest supernaiv_17

hei jeg er en jente på 17 som nettopp har blitt sammen med en gutt. Jeg er fortsatt jomfru og derfor har jeg noen følgende spørsmål. Er det lurt å vente med å ha sex? jeg har kjent han lenge og jeg har jo lyst! Men så er jeg redd for at jeg kommer til å angre hvis forholdet går i dass ikke lenge etterpå. Noen erfaringer som dere kan berike meg med?

Vanskelig dette her!

dypt takknemelig for alle svar=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper på at du ikke har noe imot en gutt svare på dette.

Først og fremst bør man spørre seg om du virkelig føller deg klar. Mange angrer på det fordi de føller at de har hat sex på vims og egentlig innerst inne ikke var forberedt på den emosjonelle delen som sex gir både før, under og etter samleiet. Så så fort du føller deg sikker på det bør du tenke på forholdet mellom deg og gutten det er snakk om. Føller du deg trygg på ham, er dere begge glad i hverandre og er dette en du stoler på. OPm du har svart ja på alt hittil så vil jeg nok si du er klar for det (forbehold med mindre du føller deg usikker av andre grunner enn at du bare er naturlig nervøs for din første gang :)).

PS: Første gang er SJELDENT slik man forestiler seg, det kan være litt flaut og nok ikke like flyttende som man for med seg i mediene, men det bør være en generell GOD opplevelse.

Håper mitt innslag hjelper :) Lykke til!

Lenke til kommentar

Hvis du har blitt sammen med denne gutten - hvorfor vente? Vente til hva?

Sex er en veldig fin ting som alle burde få oppleve. Om du virkelig er glad i kjæresten din, virker det naturlig å dele denne gleden med ham.

Derimot om du tror forholdet ikke vil vare, så kan du likså godt velge å vente (personlig ville jeg nok ikke ventet :)

Lenke til kommentar
Gjest supernaiv_17

Takk for svar!

Jeg vet at jeg er klar men jeg vet ikke om han er den "riktige". Han har en ganske fritalende person og derfor er det mange rykter om han. Noen sanne men mange som ikke stemmer (tror jeg da) Jeg har valgt å ikke høre på hva mange andre sier siden jeg føler at jeg kjenner den virkerlige gutten bak den tøffe masken.

Men nå så får jeg plutselig høre fra en random person i klassen at han datet en jentei 2 måneder rett før meg og at de hadde sex. Dette har han ikke fortalt meg, hvorfor? jeg hadde ikke blitt sur. Det eneste han fortalte meg var at de hadde kysset litt og at han ikke likte henne. Han var litt dritt mot henne fordi hun ikke tok hintet om at han ikke var interessert. Men da får det meg til å tenke på at han brukte henne for sex. Er ikke det litt drittsekk?hva hvis han gjør det samme mot meg?

Uansett jeg skal ringe han i kveld så får han selv fortelle hva som er sant eller ikke! men uansett jeg lar ikke folk med no life ødelegge det spesielle forholdet vi har!

Lenke til kommentar

Om han har hatt sex med en annen før deg burde ikke ha noe å si. Det er helt normalt i den alderen ;) Det som har noe å si derimot er ærlighet og åpenhet. Om han bevisst holder tilbake informasjon fra deg, bør du ta det opp med ham og la ham vite at slikt får alvorlige følger.

Lenke til kommentar

Skal ikke fortelle deg om du bør ha samleie med han, men jeg håper du vet hva det innebærer å ha samleie for første gang. Selv er jeg gutt, så det var fantastisk for meg. For kvinner, på den annen side, er det litt annerledes. Du må ikke glemme at jomfruhinnen skal tas, og du bør være forberedt på at huden rudt skjeden kan revne (dette kan skje hvis man ikke "myker" seg opp over tid). Hvis dette er noe du har tatt deg av ved hjelp av leketøy, er det ikke noe problem :)

For å poengtere en liten ting: Jeg har av oppfatning at det sjeldent blir som man tenker. Selv har jeg hatt fast partner i snart 7 år og samleie blir sjeldent som planlagt, ikke negativt ment, men er et nesten umulig å planlegge. Man må rett og slett bare føle seg frem.

Håper du tar det riktige valget for deg :) For du trenger ikke tenke på noen andre enn deg i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Jeg hadde absolutt ingen planer om at den første jeg hadde sex med var et forhold som skulle vare (hva gjør vel det i en alder av 16, dog vi var sammen i over to år), men jeg gjorde det bare for å være over det.

Lenke til kommentar

Når man debuterer seksuelt skal være opp til en selv, men visst du ønsker det skal være et fint minne vil jeg anbefale å vente en stund. Selv debuterte jeg som 16-åring etter nesten 4 måneder i et forhold, og da hadde vi brukte flere helger på å viske ut de intime grensene mellom oss. For meg fungerte dette hel flott, for da var jeg trygg på kjæresten min og slapp det meste av flauhet og slikt. Slik du beskriver kjæresten din ville jeg lært ham bedre å kjenne før du går videre. Å kjenne noen som venn er ganske anderledes enn å kjenne dem som kjæreste, for eksempel er det mye mer intimitet (som er essensielt for et samleie en husker med glede mener jeg) med en kjæreste enn venn. Om han har oppført seg som en dritt mot forrige kjæreste er det negativt, og grunn nok til å avvente og se ann personen.

Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar

Skal man vente til stjernene er i rett posisjon, at det er fullmåne og at det er den fjerde onsdagen i måneden kan man vente til evigheten.

Ungdomsforhold går statistisk sett i dass uansett (no offence), og personlig mener jeg at det er bare å få det overstått så man kan slippe å ha en "jomfru"-tanken, som bare ødelegger i bakhodet til en hver tid. Så kan man fokusere på ting som er viktigere, f.eks hvordan sexen skal være og hva man trives med "under lakenene", som det så fint heter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...