cantona87 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei! Har hatt samme maskinen i over et halvt år nå og har ikke tidligere hatt noen problem med å komme meg på nettverket, men plutselig her en dag so falt jeg ut å siden har jeg ikke hatt nettilgang. Andre maskiner har ingen problemer med og koble seg på, og det fungerer også utmerket med mobilen min på nettverket i huset. Det står at jeg er påkoblet, og det vises en jordklode over de to datamaskinene ned i hjørnet, men når jeg besøker en nettadresse så bare loader den en stund før det kommer opp at siden ikke kunne lastes. Har prøvd og fornye ip uten hell. Har også prøvd å formatere maskinen uten at de løste problemet. Når jeg kjører Windows sitt Diagnostiser og reparer verktøy kommer dette opp: "Nettverksdiagnose pinget den eksterne verten, men mottok ikke noe svar." Er det noen som har peiling på hva som kan være galt? Og noe som eventuelt løser problemet? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Før noen kan gi deg fornuftig svar må du fortelle oss hvordan nettverket er satt oppp. Hvilket modem har du? Har du router i tillegg? Er det kablet eller trådløst? Hva med de andre som virker - er disse koblet opp på samme måte? Hvilken lokale IP-adresse har maskinen som ikke virker? Og hvilke adresser har de som virker? Har du aktivisert brannmur? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Windows+R -> cmd + OK -> Skriv ipconfig /all, og post resultatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå