iver89 Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Har noen av dere noen gang lurt på hvor ordet OK kommer fra? Ok var nemlig et signal under andre verdenskrig. Jagerflygerne kom ned på landingsstripen, og signaliserte til de andre med hendene, hvor de tegnet først en 0, og så en K. 0-en stod for "zero", og K-en for "killed", altså "zero killed". Videre begynte vanlige mennesker å bruke ordet OK, og ordet har så spredd seg videre rundt på kloden. Så lærte vi noe i dag og da :wink: Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 tror jeg har hørt det før, men jeg hadde iallefall glemt det :wink: Lenke til kommentar
power Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 hmm.. trudde det var en forkortelse av oh key jeg men... så dum var jeg Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Interesting Iver.. visste ikke det jeg 8) Trodde det var CS-n00bz som brukte det og ikke Andre Verdenskrigs folk Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Veldig fin historie, men den er nok desverre ikke sann. "OK" kommer fra 1839, og er en spøkefull forkortelse for "All Correct"(Spøkefull fordi verken O eller K er "correct"). Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Veldig fin historie, men den er nok desverre ikke sann. "OK" kommer fra 1839, og er en spøkefull forkortelse for "All Correct"(Spøkefull fordi verken O eller K er "correct"). er du så sikker på de da Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Leste nettopp mange teorier om hvor "OK" stammer fra. Kan det ha vært i et nummer av Donald Duck & Co, mon tro? Lenke til kommentar
EC Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Hm. Mange teorier, jah! http://www.spotlight-online.de/CoCoCMS/gen...nt.php?doc=4594 http://web.mit.edu/ceplova/www/24.900/Orig...gins_of_OK.html http://www.linguistlist.org/~ask-ling/arch...0/msg01422.html Selvsagt kommer OK fra "OverKlokking"! Det er da logisk? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Selvsagt kommer OK fra "OverKlokking"! Det er da logisk? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Selvsagt kommer OK fra "OverKlokking"! Det er da logisk? døds tøff smilie da Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Veldig fin historie, men den er nok desverre ikke sann. "OK" kommer fra 1839, og er en spøkefull forkortelse for "All Correct"(Spøkefull fordi verken O eller K er "correct"). Jess dette har jeg og hørt på radio en gang i tiden Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Arghhhhhhhh! (Legg merke til antall ganger denne posten er endret) Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 for det første, det bildet er blitt brukt før, så det er ikke morsomt lenger. for det andre, så er vi under kategorien søppel, så det bildet der kunne man egentlig lagt i hver eneste post (utenom ett par da). Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Er ikke helt enig med bruken av bildet jeg heller nei Men jeg synes bare at bildet var sabla bra Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Har noen av dere noen gang lurt på hvor ordet OK kommer fra? Ok var nemlig et signal under andre verdenskrig. Jagerflygerne kom ned på landingsstripen, og signaliserte til de andre med hendene, hvor de tegnet først en 0, og så en K. 0-en stod for "zero", og K-en for "killed", altså "zero killed". Videre begynte vanlige mennesker å bruke ordet OK, og ordet har så spredd seg videre rundt på kloden. Så lærte vi noe i dag og da :wink: hmm visste jeg ikke. står det ikke for Oh (å) Key(nøkkel) da? hohoho; da blir det : å nøkkel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå