Gå til innhold

Fibernett, hvordan koble til?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk fibernett installert inn her idag, og det kom sammen med et nytt multimodem fra ZyXEL som jeg hadde fra før. Fibernett-boksen er festet til veggen nede i stua og er riktig satt sammen med multimodemet av bredbåndspatruljen. Dessverre er PCen min såpass dårlig at den ikke får veldig gode signaler fra denne boksen.

 

Jeg lurer da på... kan jeg sende signalene fra multimodemet nede i stua, til multimodemet oppe på datarommet slik at fibernettsignalene er nærmere PCen min?

 

I så fall, hvordan!? PS3en min registrer fibernettsignalene og er like dårlig plassert som dataen min i forhold til multimodemet nede. Det viser at det faktisk virker. Som sagt trenger jeg de samme fibernettsignalene opp til multimodemet like ved PCen. Håper på hjelp, og hvis dette ikke går... hva skal jeg da gjøre? Må jeg kjøpe ny PC med bedre trådløse signaler? Må jeg finne en kabel jeg kan ta helt fra modemet nede i stua opp til modemet på datarommet?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Fikk fibernett installert inn her idag, og det kom sammen med et nytt multimodem fra ZyXEL som jeg hadde fra før. Fibernett-boksen er festet til veggen nede i stua og er riktig satt sammen med multimodemet av bredbåndspatruljen. Dessverre er PCen min såpass dårlig at den ikke får veldig gode signaler fra denne boksen.

 

Jeg lurer da på... kan jeg sende signalene fra multimodemet nede i stua, til multimodemet oppe på datarommet slik at fibernettsignalene er nærmere PCen min?

 

På forhånd takk.

 

Har du to multimodem? Hva gjør det andre?

 

Funker trådløst på PS3 men ikke PC kan du jo teste et USB-basert trådløst nettverkskort som kanskje fungerer bedre enn det du har i PCen.

 

Uotver dette kan du jo å strekke en kabel opp til rommet. Er ikke det pratisk så er det ekleste kanskje å bruke en powerline-adapter slik det foreslås i svaret ovenfor, koble en i strømuttaket ved multimodemet, og en på rommet.

 

Dette gir deg en enkelt nettverkport der PS3 og PC står.

 

Så kobler du en liten switch til denne for å få flere porter.

Trenger du trådløst nett på rommet, kobler du heller en basestasjon for et eget trådløst nett til Powerline-adapteren.

 

Det andre multimodemet kan kanskje konverteres til en basestasjon hvis det er til overs, ikke brukes mer og ikke skal leveres tilbake?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...