Ekko Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 selg bilen^^ Hva skjer om du selger bilen for 60 000, betaler gjelden, sitter igjen med 15 000 og deretter bruker denne EK til å kjøpe ny bil, dog gjerne en litt rimeligere som du greit kan få lån til og kan betjene. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Forventet større summer nå du skriver gjeldshelvette. Om lånet hadde vært samlet ville du lett sluppet unna med å betale rundt tusenlappen på dette i måneden, men det blir selvfølgelig ekstremt mye for deg som har en deltidsjobb som gir lite penger. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Selg bilen, klipp i stykker kredittkortene. Problem solved. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg har glemt å nevne noe. Jeg har en bil som har en verdi på mellom 55-60 tusen. Dersom jeg pantsetter den, kan det være større sjans da for at jeg får refinansiering? Vist det faktisk er så "helvette" så ville jeg solgt denne. Som du sier er du student, med lite inntekt. Å ha bil da er ingen selvfølge. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg har glemt å nevne noe. Jeg har en bil som har en verdi på mellom 55-60 tusen. Dersom jeg pantsetter den, kan det være større sjans da for at jeg får refinansiering? Vist det faktisk er så "helvette" så ville jeg solgt denne. Som du sier er du student, med lite inntekt. Å ha bil da er ingen selvfølge. Ja, selg bilen! Selv om bilen er gjeldsfri, så har denne løpende utgifter: Årsavgift: X kr (avhenger av bensin/diesel/diesel partikkelfilter) EU kontroll + ev. etterkontroll: ca 1000kr Ev. fiks/service: noen tusen årlig Forsikring: regner med du har minst 6-7000 årlig Drivstoff: det du bruker Jeg regner altså med at du har minst 10.000 (gjerne 15.000) årlig i faste utgifter på å besitte en gjeldsfri bil. Videre, har du gjerne autopass, drivstoffutgifter, m.m. Selger du bilen, sparer du mao. lett 1500-2000kr hver måned, så vel som at du får løst inn lånet med bilens salgssum. Om du MÅ ha bil, kan du ta det du sitter igjen med og bruke dette som egenkapital, sammen med et ev. lån for å kjøpe en dyrere bil. Dog. ville jeg holdt meg LANGT unna lån med en inntekt på 5-7000kr. Etter du har betalt gjelden, tar du å logger inn og velger: avbryt kredittkorttjeneste. Lenke til kommentar
Aksjebloggeren Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg er ny her på formuet så vet ikke helt reglene med linking til andre forumer. Men jeg anbefaler deg ihvertfall til å besøke pengevett.com. Der er mange andre i samme båt som deg som også sammen hjelper hverandre med å få båten i mot land igjen. Jeg håper det ordner seg for deg. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Prøv å få samlet pengene i en bank med best mulig rente. Bank2 tilbyr omstartlån med rente fra 10,35%, hør med de og flere banker også flytter du lånet til den banken som gir deg best rente, dersom du får flere tilbud som er billigere enn nåværende effektive rente. Se om du kan få jobbet mer. Jobber du på bensinstasjon eller lignende så er det kanskje mulig å jobbe hver helg? Da er du fort opp i 8000-10000kr. Edit: Og klipp kredittkortene nå! Endret 6. februar 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Edit: Og klipp kredittkortene nå! Det er en kortsiktigere løsning,når de opprinnelig kortene utgår får du tilsendt nye kort automatisk. i tillegg kan man ringe/maile og si opp avtalen,har man store problemer kan man også legge en sperre på spesifikke person. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå