Gunfreak Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Om El laberino del fauno kommer på lista over de beste krigsfilmene, betyr jo det at mange mener den er en krigsfilm. [rant] Nei. Det eneste det betyr, er at det store flertall her da ikke har peiling for fem flate øre på hva en krigsfilm er! De som synes den passer inn i en kåring for tidenes beste krigsfilm trenger seriøst og se mer film... [/rant] Det samme vil jeg si om de som setter Inglourious Basterds på lista, du kan like gjerne kalle star wars for WW2 krigsfilm da(romskip senene var jo trossalt inspiret av WW2 dogfighting Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg kan egentlig si det om mange av filmene folk har på listene sine, og nevner i fleng Inglorious, Deer Hunter, La vita è bella, Born On The Fourth Of July, Forrest Gump, osv... ingen av disse er krigsfilmer, dermed basta! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Er ikke Deer Hunter engang kvalifisert som krigsfilm nå? For noe tull! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Indeed, Anser Tropic Thunder ikke som en krigsfilm. Er mer en tragisk forsøk på å lage en dårlig komedie Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Er ikke Deer Hunter engang kvalifisert som krigsfilm nå? For noe tull! Du så kanskje ikke at jeg skrev "dermed basta!"? Så det er avgjort Deer Hunter er ingen renraset krigsfilm i mine øyne (men det er fortsatt en jævla bra film!). Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg kan egentlig si det om mange av filmene folk har på listene sine, og nevner i fleng Inglorious, Deer Hunter, La vita è bella, Born On The Fourth Of July, Forrest Gump, osv... ingen av disse er krigsfilmer, dermed basta! Jeg synes vi skal inkludere krigsdramaer inn i denne kåringen. Ergo bør The Deer Hunter, La Vita è bella og Born on the bla bla bla være med. Inglorious foregår utelukkende under WW2. Riktignok en kraftig revidert utgave av den krigen, men hvis skal godta filmer etter historisk korrekthet burde jo kanskje Saving Private Ryan også bli ekskludert. Forrest Gump er jeg derimot enig i. Vietnam-krigen er kun et lite aspekt i en lang historie som omfatter mye annet skøy. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg er helt enig med thesinner. Om El laberino del fauno kommer på lista over de beste krigsfilmene, betyr jo det at mange mener den er en krigsfilm. Dette er den beste demokratiske måten å avgjøre det på. lol. Men seriøst, verden går ikke under selv om en tvilsom kandidat når listen. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 1: Inglorious Basterds 2: Band of Brothers 3: Generation Kill 4: Apocalypse Now! 5: Forrest Gump 6: Saving Private Ryan 7: The Deer Hunter 8: We Were Soldiers 9: Letters From Iwo Jima 10: Flags of our Fathers Det som ikke nådde listen: No Mans Land The Pianist Full Metal Jacket Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 1. Saving private ryan. 2. All quiet on the western front 3. 300 4. Braveheart 5. Inglorious Basterds 6. We were soldiers 7. A bridge too far 8. Joyeux Noël 9. Full metal Jacket 10. The blue max Lenke til kommentar
Olum Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Om El laberino del fauno kommer på lista over de beste krigsfilmene, betyr jo det at mange mener den er en krigsfilm. [rant] Nei. Det eneste det betyr, er at det store flertall her da ikke har peiling for fem flate øre på hva en krigsfilm er! De som synes den passer inn i en kåring for tidenes beste krigsfilm trenger seriøst og se mer film... [/rant] Haha, det beste argumentet når du er uenig med noen angående film. "Da har du ikke sett nok film" eller "du trenger flere år på baken." Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Fint du er enig med meg Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Mye rart som dukker opp her, 300, Inglorious Basterds, aliens osv. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg fjerner gledelig 300 fra listen min hvis det er generell stemning for at den ikke er en krigsfilm. Jeg var usikker selv. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg fjerner gledelig 300 fra listen min hvis det er generell stemning for at den ikke er en krigsfilm. Jeg var usikker selv. Ut med 300, inn med Redmond Barry. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg fjerner gledelig 300 fra listen min hvis det er generell stemning for at den ikke er en krigsfilm. Jeg var usikker selv. Filmer med kjemper og monstere er ikke krigsfilm, Se for deg Band of brothers der fallskjerm jegerene hopper ned fra drager i stede for fly Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Anbefaler alle som har longest day på BD å høre på det historiske komentator sporet. Er en historiker som har sett MANGE krigsfilmer, hun snakker ikke bare om selve filmen, men filmer som saving private ryan, black hawk down, platoon, born 4th of july, hamburger hill, band of broths ect. pefect inføring in krigs filmer Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Så nettopp From Here to Eternity. Hva mener dere, krigsfilm eller ei? Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Band of Brothers er strengt talt en (mini)serie, og ikke en film. Vi kårer krigsfilmer - ikke serier. Er ellers enig i det Gunfreak sier om filmer som ikke passer inn. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Band of Brothers er strengt talt en (mini)serie, og ikke en film. Vi kårer krigsfilmer - ikke serier. Merklig at det i det heletatt må presiseres. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Egentlig ikke merkelig at det må presiseres i det hele tatt i og med at vi har hatt med mini-serier i tidligere kåringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå