Glassflasken Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei, mitt mål er å kunne gå i spagaten. Men jeg ttrenger noen som kan foreslå hva jeg mÅ gjøre. Gjerne si hvordan jeg skal varme opp og si hvor lenge.. Hva skal stretching må jeg utføre ? Takk Lenke til kommentar
War Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Fagerli skryter av at kan få hvem som helst i spagaten på 2 uker. Her. Kanskje du finner noe på forumet. (disse trådene kom opp på spagaten) Endret 11. januar 2010 av War Lenke til kommentar
Mongotryne Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Tøy,tøy og tøy. Tøy minst 15min hver dag og den kommer ganske fort. Bare ikke press deg for hardt! Det er forskjell på at du kjenner at det strekker godt og på at det gjør vondt. Varm godt opp og sett på noe rolig musikk. Aner ikke hvilken spagat du vil komme ned i, men uansett så må du slappe av mens du tøyer og puste langsomt og rolig. Om du skal lære deg jente spagaten er det alltid lurt og tøye i "L" først. Lag en L med føttene dine, hold deg strak i ryggen og len deg framover så langt du klarer. Hold i 30sek på hver fot. Så kan du jo prøve disse : (min glipp, 3 betyr 1 ) Deretter det som er den vondeste biten, men også den meste effektive synes jeg. Finn en lav stol/sofa eller eller noe. Legg gjerne noe mykt oppå. Så tar du det ene bene opp på det du nå enn har og strekker ut den bakerste. Slik at prøver å gå ned i spagaten mens den ene foten er plassert på noe høyt. Press deg så langt ned mot gulvet som du klarer og hold! Da er det lurt og puste rolig, lukke øynene og bare slappe av. Så drar du deg sakte bakover slik at foten din faller ned pågulvet, prøv da å sett deg direkte ned i spagaten(noe som ofte virker som en lettelse ) gjente på andre benet. Rist godt løs og gjerne strekk forsiktig ut etterpå. Lærte meg spagaten på ei uke med denne metoden, smertefult var det, men også veldig effektivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå