Mobilla Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har Win 7 ultimate på laptopen min, som jeg svært sannsynlig vil bruke denne fuksjonen fra. Imidlertid har jeg bare så vidt lest om dette på engelsk... Ja, jeg har googlet og søkt på Kvasir uten gode resultater. Fikk opp mye på språk jeg over hode ikke kan... Så hva søker jeg på i "hjelp" for å finne ut av dette? Veldig sannsynlig at det skal testes i morgen. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 koble til domene? Koble datamaskinen til et domene? Hva er forskjellen mellom et domene, en arbeidsgruppe og en hjemmegruppe? Finne domenet som datamaskinen tilhører? Domaine(Domain)=domene Lenke til kommentar
Mobilla Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Gode spørsmål, men Microsoft skilter med at 7 pro og 7 ultimate har denne funskjonen som skal gjøre det svært lettvint å koble seg på et bedriftsnettverk. Men forslagene dine er gode, får se om jeg knekker koden i morgen. Hvis MicroBlaut har lurt oss til å tro at de har noe nytt og revolusjonerende - som egentlig bare er noe gammelt med nytt navn.... Da tar kjeften min fyr... For dette kostet meg ganske mange kroner i forhold til hva det ville gjort om jeg hadde klart meg med HomePremium! Lenke til kommentar
radivx Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Har du Windows 7 Ultimate kan du vel laste ned Engelsk språkpakke og fikse tingene? Hvis ikke bør du nevne litt hva du prøver å gjøre. Du har mulighet til å melde en maskin inn i et domene i Egenskaper for System -> Datamaskinnavn. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Er bare Business, Ultimate, og Enterprise som kan meldes inn i et domene. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Måten man melder maskinen inn i et domene er veldig likt slik det alltid har vært. Du må selvsagt være administrator på maskinen du ønsker å melde inn i domene, samt kunne brukernavnet og passordet på en brukerkonto i domene som har rettigheter til å melde en maskin inn. Start -> Høyreklikk på Min Datamaskin (eller heter den bare Datamaskin?) -> Egenskaper Har har du en egen flott seksjon for Maskinnavn, domene og workgroup (arbeidsgruppe) innstillinger. Trykk endre (change settings på engelsk) Da kommer det opp en egen meny hvor du kan trykke Endre igjen for å melde maskinen inn i et domene. (jeg bruker ikke norsk windows selv, så jeg tipper litt på oversettelsene. Det bør uansett være godt nok til å peke deg i riktig retning.) Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Er bare Business, Ultimate, og Enterprise som kan meldes inn i et domene. Business ble innført med Vista og gikk ut med Vista. Nå heter det som i Xp professional Lenke til kommentar
jocke Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Jeg har egentlig ikke brydd meg noe særlig om M$'s softwarepolitikk, men ser nå at Windows 7 har 6 forskjellige versjoner. *grøsse* For å svare på OP's spørsmål; http://www.microsoft.com/windows/windows-7...omain-join.aspx er nok den «featuren» du tenker på. Dog, om man følger linken på bunnen av siden, så er det bare «standard» fremgangsmåte (selv om denne fungerer helt fint den også). Den «wizarden» de henviser til, har jeg ikke klart å lete meg frem til. Endret 12. januar 2010 av jocke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå