mfb Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har flytta og satt opp xboxen i nye leiligheten. Vi har både trådløst og kablet internett så jeg kan velge. Jeg har testet både trådløst og kablet på min pc, og kommer på nett med begge. Ettersom jeg ikke har trådløst modem for xboxen må jeg bruke kabel, men får ikke koblet til xbox live. Når jeg tar "test connection" så kommer det en rød "X" mellom "internet" "og xbox live". Mitt gold membership løper ut den 20 januar så har fortsatt live. Noen ideer til hva som er feil? Lenke til kommentar
mfb Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 står at jeg ikke har mtu på over 1364, men hver gang jeg taster inn 192.168.1.1 på pcen min for å kontakte ruteren kommer det "page not found" :S hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Tulelgeit Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Er du sikker på at det ikke e r192.168.0.1 som er adressen til ruteren din? Får man den feilmeldingen om MTU ikke er stor nok, så må det endres i ruteren. I visse fall så kan det väre ruteren som krangler selv om den skal klare det fint. Om du har mulighet, pröv med en annen ruter for å se Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvis du hadde et annet oppsett på xboxen i din forrige leilighet så sett innstillinger til default (i xbox meny) og start derifra. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) spilte ikke xbox live i forrige leilighet, hadde så dårlig nett der, så prøvde ikke engang. til deg tulelgeit: jeg har prøvd med både 0.1, 0.2, 0.3, 1.0, 1.1, 1.2, 1.3 osv men ingenting funker. er koblet til trådløst mellom pc og ruter, men det skal vel ikke ha noe å si. har prøvd å ta ut strøm og la stå i 1min og deretter prøve på nytt, men kommer ikke inn samma hva jeg gjør. kabel eller ei Endret 13. januar 2010 av Barone Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 192.168.1.0 ? eller prøv 10.0.0.138 for deretter å søke hvilken adresse ruteren har fått. Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Har du en ruter som er koblet på nettverket etter at signalene er kommet fra leverandøren sin ruter/modem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå