Bllink Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei! Forleden dag startet jeg bilen på jobben, var vell -13 grader elns. Startet den opp uten problemer, kjørte bort i første veikryss(80m), den begynte å fjuske på turtallet, så jeg sløkte den. Først låg den på 500omd og bilen bare rista, og når dette har skjedd før så etter ny start har den låge å "gassa" seg selv mellom 1 og 2. Prøvde å starte den igjen ca 10-15 ganger, men den ville ikke. Til slutt kom startsperra på, og da var det vell gjort. Nå står bilen på lageret på jobben i +20 grader. Ringte verkstedet jeg bruker. Dei sa jeg skulle prøve å låse bilen og ta av / på batteripolene. Dette gjorde jeg, startsperra gjekk av på første start, men den startet ikke, og da kom startsperra på igjen. Bilen er en Audi A4 B5 1.8T Lim 96-mod Har hatt utrolig mange motorproblemer med bilen. Skifta turbo, oljepumpe og rådelager. Så no vil jeg helst at noen forteller meg at dette bare er kondens eller lignende Har et spm til, drikker desse bilene mye olje? Før har den omtrent ikke brukt noe, men etter rådelager skift drikker den olje! Håper jeg fekk med alt, spør om du lurer på noe vesentlig som jeg ikke har nevnt Takker for alle svar Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Ville tatt en tur innom merkeverkted/annet verksted med diagnosemuligheter (ikke alltid "ikke"-merkeverksteder har full programvare) og fått lest ut feilkoder og muligens få programert opp nøkkelen(e).. Har du prøvd med reservenøkkelen? (om du har den da? ) Edit: Hva gjelder oljeforbruk, så er det helt normalt at en motor bruker litt olje, men den skal ikke "drikke" den.. Endret 11. januar 2010 av Pluggen Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Ja, har prøvd med alle nøklene jeg har Men er så rart, har en kompis som mener det samme som du, men verkstedet sa noe annet. Er ikke merkeverksted though, men er godt fornøgde med dem fra før da.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Har lite kjennskap til Audi (VAG generelt) men det var første som slo meg.. Har du noen mekaniker du kjenner utenom på det verkstedet du bruker som kanskje kjenner til VAG mer spesifikt enn kameraten din og meg? Bare tenkte så du fikk en mer habil beskjed, evt. slå på tråden til et merkeverksted og høre om det er kjent Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Da jeg leste emnet på tråden trodde jeg kanskje jeg hadde opplevd noe lignende i min bil. Jeg fikk startet motoren, men den gikk i kanskje 2 sekunder så slukket den igjen. Fant ut at det var en dårlig kobling bak speedometer som forhindret signal fra speedometer til startsperre, og da var startsperren alltid på. Men dette høres litt annerledes ut. Lenke til kommentar
vonkane Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Mulig at bilen må til møller for å få nøkkelen eller sperre omprogrammert. Måtte gjøre det da jeg mistet nøkkelen min. Da jeg fikk ny nøkkel, fikk jeg låst opp bilen, men bilen startet ikke. Kan også være at startsperren er defekt og må ordnes. A4 B5 har hatt mye problemer med startsperren opp igjennom årene. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Da jeg leste emnet på tråden trodde jeg kanskje jeg hadde opplevd noe lignende i min bil. Jeg fikk startet motoren, men den gikk i kanskje 2 sekunder så slukket den igjen. Fant ut at det var en dårlig kobling bak speedometer som forhindret signal fra speedometer til startsperre, og da var startsperren alltid på. Men dette høres litt annerledes ut. Når du nevne "bak speedometeret" får meg til å tenke på at en kompis av meg en gang klarte å sette eine brytaren inn FEIL vei. Skal ikke være mulig, men jo, han klarte det! Og etter det har airbag lampa lyst i 2min etter start. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 om du har startsperre sitter det en spole rundt nøkkelhullet som skal lese ut koden fra nøkkelen. Denne har muligens gått føyken slik at bilen ikke får lest ut data fra nøkkelen. Har du tungt nøkkelknippe? Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Nei, har bare en spesiell nøkkel til lageret på jobben, og ei LITA lommelykt på den Lenke til kommentar
salah Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Kanskje luftmengdemåler ikke fungerer helt i den temperaturen? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Kanskje luftmengdemåler ikke fungerer helt i den temperaturen? LMM har da ikke noe med startsperren å gjøre? Lenke til kommentar
salah Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Nei, men med fuskinga. Opplevd omtrent samme problem på en A4, '96 1.6. Turtallet fusket slik trådstarter beskriver det, da var det LMM som hadde gått. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Sendte den inn på rep idag og leste ut feilmeldinger. Det var en feil med gasspjeldpotensiometeren Så nå er den stilt inn på nytt, og nå fungerer bilen! Men takker for alle svar folkens Nei, men med fuskinga. Opplevd omtrent samme problem på en A4, '96 1.6. Turtallet fusket slik trådstarter beskriver det, da var det LMM som hadde gått. Hadde fjusking engang for 2 år siden på turtallet, men da var det en magnetventil som hadde tatt kvelden Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 En eller flere defekte coiler Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 En eller flere defekte coiler Dyrt/vanskelig å skifte? Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Få først og fremst ett møllerverksted til å lese ut feilminne. Det kan spare deg for MASSE feilsøk. Coilene er veldig lett å skifte. Siden din er 96modell er jeg rimelig sikker på at du har 2 coiler. Om 1 coil er defekt blir det vanskelig for den å gå i kulda, da en coil gir strøm til 2 plugger. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Er det ikke dem som sitter over tennpluggene? Isåfall så har jeg 4 stk Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Til info så er det en kjent feil på lesespolen på A4, denne kan enkelt fikses ved å lodde ledningene som går til lesespolen skikkelig fast. Et triks som skal virke på A4 eldre enn 2000 for få fjernet startsperren midlertidig: 1. Lås dørene. 2. Ta av begge batteripolene og sett de på igjen. 3. Lås opp bildørene. Da skal startsperren være koblet ut midlertidig. (Vet ikke om det fungerer 100%) Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Til info så er det en kjent feil på lesespolen på A4, denne kan enkelt fikses ved å lodde ledningene som går til lesespolen skikkelig fast. Et triks som skal virke på A4 eldre enn 2000 for få fjernet startsperren midlertidig: 1. Lås dørene. 2. Ta av begge batteripolene og sett de på igjen. 3. Lås opp bildørene. Da skal startsperren være koblet ut midlertidig. (Vet ikke om det fungerer 100%) Er klar over denne, men det holder bare til 1 start. Får du ikke start da, så går den på igjen Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Som jeg skrev, lodd lesespolen hvis du ikke har forsøkt dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå