Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Ny PC med Win 7 fryser

Anbefalte innlegg

Hm, kan kanskje få lånt et annet skjermkort av en kompis, og sjekke om det er mulig. Men tingen var at når jeg spilte cs, så frøys lyden der, men ikke i ventrilo. Altså det var en skurrelyd i cs, men jeg hørte folk snakke helt fint i vt.

Jeg også begynner å helle mot at det kan være hovedkortet som er problemet, men er det noen måte å sjekke det ut på?

Jeg har hatt et lignende problem før, da var det driveren på det trådløsenettverkskortet som skapte mas.

Fjernet kortet og kablet nettet så var problemet borte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm, kan kanskje få lånt et annet skjermkort av en kompis, og sjekke om det er mulig. Men tingen var at når jeg spilte cs, så frøys lyden der, men ikke i ventrilo. Altså det var en skurrelyd i cs, men jeg hørte folk snakke helt fint i vt.

Jeg også begynner å helle mot at det kan være hovedkortet som er problemet, men er det noen måte å sjekke det ut på?

Jeg har hatt et lignende problem før, da var det driveren på det trådløsenettverkskortet som skapte mas.

Fjernet kortet og kablet nettet så var problemet borte.

Ser ut som du hadde rett!Jeg avinstallerte driveren i går og tok ut det trådløse USB-nettverket, og etter det har jeg ikke hatt noen problemer. Hvis det holder seg et par dager til nå så anser jeg mysteriet som løst! Takk i alle tilfeller :)

Lenke til kommentar

Jeg konkluderer med at det er D-Link DWA-140 som lager trøbbel for min Windows 7. Om det er ein hardware eller software-feil har jeg ikke funnet ut av enda, men etter at jeg trakk ut kabelen og avinstallerte driveren har PCen fungert smertefritt. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få den på nett :p

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Jeg konkluderer med at det er D-Link DWA-140 som lager trøbbel for min Windows 7. Om det er ein hardware eller software-feil har jeg ikke funnet ut av enda, men etter at jeg trakk ut kabelen og avinstallerte driveren har PCen fungert smertefritt. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få den på nett :p

Takk for hjelp!

Kult

PS. Nettverkskortet mitt var også D-Link.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Låner denne tråden siden dette er det problemet som ligner mest på mitt, og gidder ikke lage ny tråd:

Har nå slitt med det samme i en god stund, forskjellen er bare det at jeg hører en klikkelyd fra PCen, tipper at det er harddisken, men er ikke helt sikker.. PCen fryser så i et par sekunder, også fungerer alt som normalt igjen. Dette kan skje et par ganger i timen. Nå i det siste er det også slik at lyden henger seg opp, den looper ikke, men hvis jeg f.eks. hører på en sang så vil stemmene bli metalliske og noen ganger så blir lyden "dratt" altså at den bare spiller den lyden superslow (vanskelig å forklare:P)mens den fryser

Et annet problem som jeg merket før det var at musa hang seg opp, eller koblet seg fra. lyset sluttet å lyse på den, og etter et par sekunder hørte jeg den lyden som indikerer at en USB-enhet er blitt koblet til.

Har ingen trådløse nettverkskort på PCen så tviler på at det er problemet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...