bekkelund Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei! Jeg er på utkikk etter et .bat-kommando som gjør at jeg kan avslutte og starte samme program med en .bat-fil.. Altså, jeg har som mange andre Spotify, men vil ikke betale for denne tjenesten. Så hver gang "Johnatan from Spotify" kommer, skrur jeg av avslutter jeg spotify for så å skru på igjen.. Da slipper jeg reklamen når jeg starter opp programmet igjen, helt til neste gang han kommer og jeg gjør det samme igjen.. Spørsmålet blir da: har noen her en kommando som gjør at når jeg trykket på .bat-fila, så avsluttes og startes spotify? Det jeg har nå, får spotify til å starte, men jeg får den ikke til å avsluttes (om jeg har den oppe fra før) kill /f /IM spotify.exe c: cd \ cd "Program Files\Spotify\" spotify.exe exit Og ja, jeg har ikke peiling mvh Lenke til kommentar
Thorbørn Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 går helt sikkert ann men problemet ditt var lit rart: jonatan snakker i et minutt, er raskere og høre på hva han har å si enn å logge av og på prøv med noe "start spotyfy.exe" etter avslutt komandoen.. (har mindre peiling enn deg) Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Det tar jo nøyaktig 5 sekunder å avslutte programmet til det er åpna igjen, derfor jeg kunne ha brukt for denne .bat-fila Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Det heter vel taskkill, ikke bare kill? Edit: du kan også skrive: "C:\Program Files\Spotify\Spotify.exe" Fremfor å rote rundt med cd og slikt. Endret 12. januar 2010 av GeirGrusom Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 taskkill /f /IM spotify.exe "C:\Program Files\Spotify\Spotify.exe" exit Fikk denne til å funke nå.. Hadde taskkill først, men fungerte først når jeg skrev /f foran /IM.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Flott. Exit er forresten også unødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå