Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Subb spiller dårligere i kulda?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg hadde det på lading en dag.. Laderen stod i 2 min så var det fult.. Kjører 20 km til og fra jobb hver dag, så får nok lada det nok tror jeg.

 

Tror jeg fant ut løsningen da:P

Skulle på hyttetur, så snudde hele subben med elementene forover så jeg kunne stable bagasje baki der. Snur n tilbake å skaffer meg griller jeg :D

Lenke til kommentar
Også må jeg se til helv* å få festa den så den ikke sklir alleveier baki der xD

Den ekke no glad i vinterkjøringen min for å si det sånn :p

 

Du sku sett hvor sinnsykt på halv åtte den stod når reservehjulet ikke var der...

 

lol, lag 2 eller 4 festebolter, og bruk 1 eller 2 festestropper til og få trykk på den, da vil den sitte BOM fast om du så kommer med et karatespark på siden :p

Lenke til kommentar
T/S, Vas og Fs er ? :p Høres ut som noe vas for meg :p

 

Men jeg tror også det har noe med at jeg snudde kassa..

 

Thiele/Small-parametre er et sett elektromekaniske måleparametre som brukes for å definere hvordan høyttalerelementer presterer. Tenk på det litt som benkepapirer på en motor. Det er ved hjelp av disse parametrene man kan avgjøre kassetype, kassestørrelse, eventuell porttuning, og hvordan elementet vil oppføre seg i en spesifikk kasse og/eller et spesifikt system/oppsett. De er oppkalt etter de to australske herremennene som "fant dem opp", A. Neville Thiele og Richard H. Small.

 

Vas er mengden luft som vil ha samme fjæringsmykhet/ettergivenhet som opphenget til elementet det gjelder.

 

Fs er elementets resonansfrekvens i friluft.

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...