Takkformeg Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Hei Det har nå vært ganske pisskaldt i bagasjerommet mitt, og jeg føler at det ikke er like mye trøkk i subben som det pleier.. Så det jeg lurer på er om subben kan spille dårligere i kulda? Endret 11. januar 2010 av TMK9C Lenke til kommentar
go4life Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 kan ikke si jeg vet noe om dette, men vil tippe at det spiller dårligere pga det blir stivt? (sånn som plast) det jeg tror Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg lurte også på det Gummien blir hardere ? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Har tenkt den tanken selv, og det virker som at det da hjelper å spille litt så elementene blir varme... Edit: Starte på lavt volum, for så å skru opp Endret 12. januar 2010 av Carisma'03 Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Husk at batteriet får dårligere effekt ved lav temperatur. Prøv å lad batteriet ditt en gang eller mer hver uke når det er kaldt. Hjelper for min del iallefall. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg hadde det på lading en dag.. Laderen stod i 2 min så var det fult.. Kjører 20 km til og fra jobb hver dag, så får nok lada det nok tror jeg. Tror jeg fant ut løsningen da:P Skulle på hyttetur, så snudde hele subben med elementene forover så jeg kunne stable bagasje baki der. Snur n tilbake å skaffer meg griller jeg Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Snur n tilbake å skaffer meg griller jeg Det er lurt. Skal skaffe meg griller nå selv Står litt utsatt til... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Også må jeg se til helv* å få festa den så den ikke sklir alleveier baki der xD Den ekke no glad i vinterkjøringen min for å si det sånn Du sku sett hvor sinnsykt på halv åtte den stod når reservehjulet ikke var der... Lenke til kommentar
go4life Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Også må jeg se til helv* å få festa den så den ikke sklir alleveier baki der xDDen ekke no glad i vinterkjøringen min for å si det sånn Du sku sett hvor sinnsykt på halv åtte den stod når reservehjulet ikke var der... lol, lag 2 eller 4 festebolter, og bruk 1 eller 2 festestropper til og få trykk på den, da vil den sitte BOM fast om du så kommer med et karatespark på siden Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Skal se hva jeg kan få til Lenke til kommentar
epifant Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jepp, T/S-parametrene til elementet endrer seg i kulda (Vas minker og Fs øker, ergo mindre nivå i dypbassen) Det vil si, de endrer seg hele tia i takt med temperaturen. Så ja, helt normalt Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 T/S, Vas og Fs er ? Høres ut som noe vas for meg Men jeg tror også det har noe med at jeg snudde kassa.. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) har litt med det og sikkert, bassen skal helst peke bakover mot baklysa. Andre er at forsterkeren fungerer også dårligere når det er veldig kaldt. Spill med lav volum og så blir det bedre når det blir varmet opp. Endret 5. februar 2010 av Dammed Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Det kjipe er at det er så kaldt baki der uansett... Må kanskje legge ned setene så varmen kan komme inn dit og Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Kunne jo kanskje satt en sånn der varmvifte som du kan sette på en halvtime eller noe sånt før du kjører? Endret 5. februar 2010 av Kexxy er Sexxy! Lenke til kommentar
epifant Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) T/S, Vas og Fs er ? Høres ut som noe vas for meg Men jeg tror også det har noe med at jeg snudde kassa.. Thiele/Small-parametre er et sett elektromekaniske måleparametre som brukes for å definere hvordan høyttalerelementer presterer. Tenk på det litt som benkepapirer på en motor. Det er ved hjelp av disse parametrene man kan avgjøre kassetype, kassestørrelse, eventuell porttuning, og hvordan elementet vil oppføre seg i en spesifikk kasse og/eller et spesifikt system/oppsett. De er oppkalt etter de to australske herremennene som "fant dem opp", A. Neville Thiele og Richard H. Small. Vas er mengden luft som vil ha samme fjæringsmykhet/ettergivenhet som opphenget til elementet det gjelder. Fs er elementets resonansfrekvens i friluft. Endret 5. februar 2010 av epifant Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Kunne jo kanskje satt en sånn der varmvifte som du kan sette på en halvtime eller noe sånt før du kjører? Det er jo en mulighet, evt kjøpe en 12 volts kupèvifte å sette baki Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Det kjipe er at det er så kaldt baki der uansett... Må kanskje legge ned setene så varmen kan komme inn dit og Du er ikke alene om det Fordelen er vel kanskje at det ikke er voldsomme temperatursvingninger baki der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå