sleepy21 Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 1. Ansvaret til NGT stopper i routeren som de leverer, som sagt så har den en standard konfig som skal fungere for alle. Skal man som sagt bridge så er dette opp til kunden, vet at NGT henviser til sider hvor det står en guide men ikke gjør dette for kunden. Vel den fungerer ikke for meg, så "for alle" er nok direkte feil. Henviser til sider?? Du mener google.no? Det blir jo ganske vagt... Vært ganske enkelt og billig å hatt kundeservice rundt omkring da, for hvis det er en akseptabel løsning, så kunne man jo bare hatt en telefonsvarer med "Velkommen til NGT kundeservice, har du et spørsmål? Vennligst prøv google.no!" Problemet her ar jo at, nei, NGT henviser ikke til noen side der man får en "oppskrift" på å sette routeren i bridge mode. De har også fjærnet muligheten til det i modemets GUI, en mulighet som er der med Thompsons orginal firmware. Mao. NGT har modifisert sitt modem for å gjøre det VANSKELIGERE for kunden å konfigurere modemet slik man ønsker. 2. Prøv å ring Telenor for å få hjelp til å bridge en router, nei det får man ikke og der får man også en henvisning til en "guide" på eget ansvar. Godt mulig at de ikke hjelper deg på telefon, men de har da vittelig en guide for dette på sin hjemmeside, og de har heller ikke fjærnet bridge muligheten i firmwaren slik NGT har gjort. Er en vesentlig forskjell der, og det håper jeg du ser? 3. Man betaler for kundeservice, ja. Men denne stopper på NGT sitt utstyr, å konfigurere utstyret til NGT for å koble til annet utstyr er jo utenfor NGT sitt virkeområde? Ser du ikke dette? Så du mener at NGT ikke skal hjelpe deg med D-linken men alikevel hjelpe deg med å koble den til? Som sagt så er jeg helt uenig i hvordan du forventer ISP`er å manuell konfigurere utstyr, disse leveres med standard konfigurering som fungerer, alt annet utenom dette gjøres på eget annsvar. Hvor stopper så denne kundeservicen da? Halvveis i modemet/routeren? Det er et modem jeg har lånt av NGT, et modem jeg ikke har valgt selv, men man blir "tvingt på", og da synes jeg det er rett og rimelig at de i det minste hjelper med å sette opp routeren etter brukerens ønske. Jeg mener ikke at de skal hjelpe meg med og sette opp D-linken, men NGT sitt modem ja. Så hvis de hadde hjulpet meg å sette modemet i bridge modus, så skulle jeg funnet ut av resten selv. Det er ikke oppkoblingen og konfigureringen av D-linken jeg vil ha hjelp til, er det så vanskelig å forstå?? Andre ISPer får jo dette til, telenor, Canal Digital og Altibox gjør dette. Så det er ingen "uvanlig" ting, selv om det er få kunder av den totale brukermassen som vil ha dette. Altibox tilbyr bridge mode Som du ser av linken så er det ganske mange med meg når jeg sier at bridge mode er noe en ISP bør tilby... Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Woh ... Om en kunde ringer meg på jobb og vil ha modemet over til bridge fra router hjelper jeg han mer en gjerne, men jeg informerer kunden at han er på eget ansvar da, og at vi ikke supporterer modemet lengre. Og det blir logget også på kundens modem. Skjønner ikke at NGT gjør en så stor fuzz ut av dette ... Herligland! Lenke til kommentar
jocke Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg skjønner ikke vitsen med å lage så mye styr, bare fordi NGT ikke har noe særlig support vedr. bridge-mode. Jeg vil anta at nærmere samtlige av de som ønsker bridge-mode, er såpass kompetente, at de enten klarer det uten noen form for «guide», eller at de etter et kjapt søk på Google, finner svaret. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg skjønner ikke vitsen med å lage så mye styr, bare fordi NGT ikke har noe særlig support vedr. bridge-mode. Jeg vil anta at nærmere samtlige av de som ønsker bridge-mode, er såpass kompetente, at de enten klarer det uten noen form for «guide», eller at de etter et kjapt søk på Google, finner svaret. Akkurat, og har man en "uerfaren" bruker så tar man en stor risiko på å få mage telefoner på kundeservice. Muligens noen kundebehandlere gjør dette anderledes, men som sagt så er dette helt opp til hver og enkelt bruker å konfigurere selv. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Og hvis du som kunde ikke liker produktene/hastighet/pris osv, står du jo fritt til å velge en annen leverandør. At en leverandør setter bestemte restriksjoner eller leverer sine tjenester på bestemte måter, gjør jo alle tjenesteleverandører. Liker du ikke det, finn en annen da vel. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Bump: Google kunne ikke hjelpe meg da det ikke fungerte når jeg prøvde de alternativene som ble listet opp. Har THOMSON ST546i v6. Ser ut som wizarden er fjernet. Telnet til routeren og en haug av kommandoer får jeg ei feilmelding på en av de siste kommandoene. Tips? Hvorfor jeg vil ha bridge: Har en filserver, gbit LAN på en dlink trådløs router. Disker er mappet opp på en fast ip fastsatt av dlinken. xbox, ps3, hovedpc, bærbar pc, alle får fast ip fra dlinken. "If it works, dont fix it" Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Sjekk http://ngtforum.net Lenke til kommentar
JAH Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Bump: Google kunne ikke hjelpe meg da det ikke fungerte når jeg prøvde de alternativene som ble listet opp. Har THOMSON ST546i v6. Ser ut som wizarden er fjernet. Telnet til routeren og en haug av kommandoer får jeg ei feilmelding på en av de siste kommandoene. Tips? Hvorfor jeg vil ha bridge: Har en filserver, gbit LAN på en dlink trådløs router. Disker er mappet opp på en fast ip fastsatt av dlinken. xbox, ps3, hovedpc, bærbar pc, alle får fast ip fra dlinken. "If it works, dont fix it" Hvis du eier modemet er det som regel en lett prosess å flashe til generisk FW(vet ikke hvor fornøyde NGT blir hvis du oppdaterer deres utstyr.Support mister du også da den brukeren blir fjernet. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Bump: Google kunne ikke hjelpe meg da det ikke fungerte når jeg prøvde de alternativene som ble listet opp. Har THOMSON ST546i v6. Ser ut som wizarden er fjernet. Telnet til routeren og en haug av kommandoer får jeg ei feilmelding på en av de siste kommandoene. Tips? Har du prøvd å bare koble ned PPPoE forbindelsen fra web-grensesnittet på ST546'en, for deretter å koble til DLinken og starte PPPoE fra den? Det var noen dsom nevnte at standard-konfigurasjonen på Thomson ST5* hos NGT gjør at boksen går i brdige når PPPoE kobles ned. Har ikke testet dette selv, så jeg vet ikke om det stemmer. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Er det da samma hvilken port jeg kobler til? NGT Forumet har jeg sett på, der var der jeg fant alternativene som ikke fungerte. Jeg har prøvd flashing, men når den kommer så langt som, er det service mode, så blir den der ei stund også restarter den i normal mode og jeg mister kontakten.. Har du en howto på flashing? Edit: Nedkobling av PPPoE i modem funka gull plutselig... <3 Endret 5. februar 2011 av Caddy Lenke til kommentar
JAH Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Du må ha FW og upgrade wizard.Det finner du her : http://jahansen.com/speedtouch/index.html 1.Ha Upgrade Wizard lett tigjengelig for oppstart 2.Sett ST i BootP modus (slå av, hold reset kannp inne og slå på modem.Hold reset knappen inne til det lyser gult) 3.Du har nå ca 60 sek på å starte Upgrade Wizard og laste inn FW Hvis ikke denne metoden fungerer kan man bruke tftpd, men prøv denne først. Bruker 7.4.3.2 på min ST 546v6 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Er det da samma hvilken port jeg kobler til? NGT Forumet har jeg sett på, der var der jeg fant alternativene som ikke fungerte. Jeg har prøvd flashing, men når den kommer så langt som, er det service mode, så blir den der ei stund også restarter den i normal mode og jeg mister kontakten.. Har du en howto på flashing? Edit: Nedkobling av PPPoE i modem funka gull plutselig... <3 Bra at du fikk det til. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå