Gå til innhold

BK: Stolpene på Hamarøysand


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker motivet veldig godt. Flotte farger og bra komponert.

 

Men synes det blir litt rotete. Mye bølger og stolpene kjemper mye om oppmerksomheten. Tror det kanskje kunne blitt bedre om de hadde stått litt lenger unna. Bare snakk om en meter eller to.

 

Veldig enig med Ingard i at dette definitivt hadde gjort seg bedre med lengre lukkertid, slik at du hadde fått et speilblankt vann. ND-filter er naturligvis nøkkelen her.

 

Og du har dessverre gått på den klassiske GND-tabben. Halvparten av stolpene er jo mye mørkere, og det ser rart ut. Ikke så ille på de to bakerste, men var litt for tydelig på den nærmestge. Det kan du kanskje klare å lysne uten for mye problemer.

 

Har bare soft edge GND selv, men har lyst på hard edge. Men det egner seg klart best til seascapes med rett horisont har jeg fått inntrykk av. På dette bildet tror jeg du kanskje hadde kommet best ut ved å ta flere bilder og sette de sammen med masker. Er naturligvis langt mer tungvindt, men tror det hadde blitt bedre.

 

Litt synd med at såpass mye ble utbrent også.

 

Jeg liker bildet altså, men har fått inntrykket av at du tåler litt teknisk pirk. :)

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger, og kan være enig i mye av det som blir sagt.

Hmm ja. 30 sek. hadde uansett blitt vanskelig, selv med et 3 stop ND filter, og jeg vet ikke om jeg er så glad i speilblankt hav lengre. Var i grunn på jakt etter skummingen mot steinene her. Hadde selvfølgelig gått an å vente til det ble litt mere mørkt, bare for å prøve lengre lukkertid. Eller å benyttet det mørkeste ND filteret her. Eller begge deler.. Får dra ut dit ved en senere anledning å teste ut litt andre kompos. Jeg har desverre bare hard edge filtere foreløpig. Men skal tråle Oslo for soft edges i helga. I might get lucky, or not.. Desverre har Expo Service lagt ned. De var vel eneimportører av Lee i hvertfall. Men hvis noen har tips til forhandlere av Lee, Singh-Ray, Cokin filtere i Tigerstaden, så er det bare å si fra.

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

Virkelig bra dette, en annen komp. kunne godt ødelagt det her meget vellykkede samspillet mellom den horisontale disen, og de vertikale stolpene.

 

 

P.S. Oppgraderer til "fabelaktig", den mørke svellingen som løper diagonalt mellom de to stolpene til høyre løper omtrent rett mot sola.

Lenke til kommentar

Flott gjennomført. På komeposisjonen dras blikket mot det lyse t.h., og dette slåss litt om oppmerksomheten med de tre stolpene. Kunne det ha vært valgt annet perspektiv, avstand eller utsnitt for å bedre komposisjon ved å isolere stoplende vekk fra den lyse himmel delen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...