Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lære fransk på 3-4 mnd!

Anbefalte innlegg

Jeg ligger et godt stykke etter når det gjelder fransk, siden jeg aldri har tenkt på det som et viktig fag. Men nå sliter jeg litt ettersom det er så mye å lære.

Forslag til hvordan jeg kan lære fransk raskest mulig, både skriftlig og muntlig? Har bare frem til mars/mai på meg til å "naile" fransken. ;P Håper noen kan gi meg noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar å flytte til et fransktalende land er uaktuelt? :p

Be læreren om hjelp og oppgaver. Se franske filmer med norsk eller engelsk tekst, eventuelt fransk tale og tekst hvis du mestrer det godt nok. Les fransk. Mye gode tegneserier er opprinnelig på fransk så kan anbefale både Tintin og Asterix på originalspråket :) God fransk musikk finnes det også mye av, finn en artist du liker og prøv å studere tekstene samtidig som du følger sangen. Lurt å gjøre dette med forholdsvis enkle tekster hvor det er lett å høre hva artisten sier.

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale sterkt å øve på franske uttrykk, samt se filmer med enkelt språk.

Utvid vokabularet ditt, og skaff deg TV5 - en fransk tv-kanal

TV5 som forøvrig er en helt gratis kanal, men som Canal Digital mm. tar betalt for å tilby.

En del ting finnes dog på tv5.org sammen med en del andre ressurser for å lære fransk. Er blant annet en feiende flott fransk-engelsk engelsk-fransk ordbok der og et verktøy som gir deg alle bøyninger av franske verb :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...