Gå til innhold

Bytte innmat, Intel basert PC

Anbefalte innlegg

Nå er pcen min så gammel at mesteparten må byttes ut. Dessverre er også kunnskapene om hva jeg kan bruke av deler like gamle. Jeg trenger hk, ram, cpu, psu og skjermkort. Altså alle kjernekomponentene, det er derfor jeg poster i denne kategorien.

Bruk

Det er en pc til variert bruk. Litt musikk, muligens musikkproduksjon på hobbynivå. Litt lett spilling. Mye film. Og ellers generell kontorbruk.

Ønsker

Jeg ønsker helst en Intel basert pc som er klar for å kunne oppgraderes til fire kjerner (tenkte å holde meg til dualcore foreløpig). Budsjettet akkurat nå er kun på ca 3500,-.

Forslag? Lar dette seg løse på en ok måte?

Er Asus P5Q Deluxe minimum av hva jeg bør ha? Eller fins det noe bortimot like bra som er billigere? Er LGA775 utdatert?

Endret av tigerdip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter på en p4 fra før så jeg tenkte kanskje dette kan være en grei oppgradering.

Corsair VX 550W

Gigabyte GA-P55-US3L

Intel Core i3 530

Kingston ValueRAM DDR3-1333 4GB

Totalt ca 3450,- inkl frakt fra datakjeden

Så får jeg heller se meg om etter brukt skjermkort inntil videre.

Kommer dette til å bli en grei pc? Er det noe jeg kunne gjort bedre?

Lenke til kommentar
Ser grei ut den der. delene passer sammen, ytelsen blir ok.

Men er hovedbruken film, burde du sette av noen ressurser til stor skjerm etter hvert da.

Men det ser bra ut det der.

Jeg har en 24" widescreen fra før som sikkert holder en stund til.

Ettersom du skal kjøpe deg i3 prosessor, sørg for å kjøpe ett H55 kort, så slipper du tullet med å oppgradere bios osv som du blir nødt til om du kjøper inn det hovedkortet du har satt opp i oppsettet over.

Hva er egentlig forskjellen på H55 og P55? Jeg så noe et sted om at det var lettere å få flere tilkoblingsmuligheter på P-kortene men ellers vet jeg lite om hva som skiller dem.

i3 skal jo skiftes ut senere, har bare ikke penger til det nå.

Endret av tigerdip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...