halaa Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) hei folkens Gjelder den hyundai-en som jeg har ødelagt dens elektriske greia med en dårlig startkabel. hovedsikringa hadde gått bytta den. en del ting har kommet tilbake og ordenet seg nå, men AC-en er fortsatt helt død ingen luft verken kald eller varm plus at airbag lyset lyser konstant. alt disse problemene som sagt kom etter at jeg starta bilen med en dårlig startkabel. Hva kan det ha skjedd med air condition og airbagen og hvor mye kan det koste å feilsøke bilen på en verksted? kan noen tippe det sånn ca. takker Endret 11. januar 2010 av halaa Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Veldig vanskelig å gi en pris på det. Feilsøkingsarbeid er det verste man kan gi en pris på, ettersom man ikke aner hva som er feil eller hvor lang tid det vil ta å finne det. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Veldig vanskelig å gi en pris på det. Feilsøkingsarbeid er det verste man kan gi en pris på, ettersom man ikke aner hva som er feil eller hvor lang tid det vil ta å finne det. men de på verksted har ikke dom slik aparat/verktøy som kan finne sånne problemr lett? Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Joda, men er ikke alltid de gir en diagnose man kan stole 100% på. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Joda, men er ikke alltid de gir en diagnose man kan stole 100% på. Når du bruker feilsøkingsapparat tilpasset det bilmerket så er det ganske presise saker. Sjelden det viser feil. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Men ikke alle feil som nødvendigvis dukker opp der, det kommer litt ann på hva som er koblet opp mot BSI´en.. Dog, om du tar en tur innom et merkeverksted så får du nok en liten halvtime til diagnotisering.. Kan for alt jeg vet være at det bare er feilmeldinger som dukket opp fordi du har gått strømtom, og at disse må slettes. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Men ikke alle feil som nødvendigvis dukker opp der, det kommer litt ann på hva som er koblet opp mot BSI´en.. Dog, om du tar en tur innom et merkeverksted så får du nok en liten halvtime til diagnotisering.. Kan for alt jeg vet være at det bare er feilmeldinger som dukket opp fordi du har gått strømtom, og at disse må slettes. har vært hos en mekaniker(utlending) i dag skulle ha 450 i timen, lekte med bilen i 4 timer uten å lokalisere feilen. ble helt forbanna jeg og sa at jeg vil kjøre bilen ti en hyundai verksted for finne feilen. skulle ha 1350 for å ha lekt med bilen i 4 timer og insisterde at han fikser det. spurte om hvor mye han vil ha for å ferdig lever bilen, for at slike som det går nå kan jo ta 100 timer og det kan jeg betale for. jeg tenkte å kjøre bilen til en hyundai verksted og ba ham å la bare være å fikse det, og da sier han at jeg skal betale ham bare for 3 timer uansett hvor mye tid han bruker på det, greit sa jeg men likevel tror jeg ikke at han klarer det. jeg hadde jo blitt så lei at tenkte uansett hvor mye det skal koste kjører jeg bilen til en hyundai verksted for å bli ferdig med den. fyren har egentlig godtkjente verksted klarte å slette feilmelding på airbagen med sånn elektriske aparat, men er veldig usikkert at han kan fikse air condition-en hadde åpnet nesten half parten av dashbordet i dag uten å finne feilen og sa at noen kabler et eller anna sted har røkt og at han må finne det. håper at han klarer det i morra. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Min far hadde Audien vår på feilsøking hos Møller. Bilen nykker veldig under fult gasspådrag. Han avtalte max pris på forhånd, 1000,-. Han ble helt sjokkert da han fant ut en mekaniker hadde feilsøkt hele dagen for 1000,- da hans tidligere erfaringer med Møller er heller begredelig. De fant dog ikke feilen, men en mekaniker "antok" at turboen kunne være på vei til å ryke. Må også nevne at Møller har skikkelig utstyr og mekanikere, så er ikke alltid det hjelper med merkeverksted. Jeg jobber på merkeverksted for Mercedes, og det er ikke alltid det hjelper med diagnoseverktøy, selv om det som oftest gir en pekepinn på hvor man skal feilsøke videre. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Jobber i BoS Rublings? Det er som du sier ikke alltid det hjelper med skikkelig redskap, men kjenner du nogenlunde til feilen fra før så er et ørlite hint til mye hjelp.. Det er jo ryddig gjort av Møller og faktisk bruke den tiden som trengs for i hvertfall å kunne kalle det et skikkelig forsøk Lenke til kommentar
rublings Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jobber i BoS ja. Ja ble overrasket av Møller. Er vel eneste gang vi fikk litt service, noe som er rart med tanke på alle de uendelig feilene det har vært på bilen. Her snakker vi nesten 100.000kr-klassen. Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Min far hadde Audien vår på feilsøking hos Møller. Bilen nykker veldig under fult gasspådrag. Har ett råd til deg... sjekk tennpluggledningene. Edit: Kjøp en tennpluggledning og bytt ut en ledning. Prøv litt og deretter bytt ut den andre, tredje, osv til du har prøvd alle. Man kan også måle seg frem til en defekt ledning, den defekte vil da ha betydelig større motstand enn de 3 andre. Endret 13. januar 2010 av Nasciboy Lenke til kommentar
rublings Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Min far hadde Audien vår på feilsøking hos Møller. Bilen nykker veldig under fult gasspådrag. Har ett råd til deg... sjekk tennpluggledningene. Edit: Kjøp en tennpluggledning og bytt ut en ledning. Prøv litt og deretter bytt ut den andre, tredje, osv til du har prøvd alle. Man kan også måle seg frem til en defekt ledning, den defekte vil da ha betydelig større motstand enn de 3 andre. Usikker på hva du mener, da denne har en 4 coiler, ikke fordeler. Men nok OT nå, har du tips er det bare å komme med de på PM Lenke til kommentar
halaa Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Nei faen bilen er ikke ferdig enda. kjønner ikke jeg sølv og. fyren har egentlig tatt bort dekselen under rattet og testet en haug med ledninger og kabler, men er bare umulig å lokalisere feilen. er en dritt sikring så fort man putter'en inn på pals så gniser og røker'en. jeg tviler på at det går an å fikse det i det hele tatt. hva synes dere mekanikere? når en mekaniker sliter i flere timer uten å finne feilen, mulig å finne det i det hele tatt? Endret 13. januar 2010 av halaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå