Gå til innhold

Kameraveske, Lowepro Topload Zoom Mini ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått mitt første skikkelige kamera og vil jo gjerne passe litt på det. Skal på noen fjellturer i løpet av vinteren og tenkte da å pakke det inn i Lowepro Topload Zoom Mini veske, noen som har noen erfaringer med det?

Kameraet er forøvrig Sony A230, har bare 18-55 mm linse.

Det måler 10 cm høyde og 12,5cm x 14,5cm i bredde/lengde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge målene på Lowepros hjemmesider, skal kameraet ditt passe fint. Har selv en mindre veske (TLZ 10) av samme merke, og det passet til et lignende kamera med et noe større objektiv uten problemer.

Ha i bakhodet at du i fremtiden kanskje vil bære noe mer utstyr med deg, det blir fort litt dårlig plass med selv en billig telezoom påmontert. Mener å huske at det gikk akkurat for meg, men noe større var ikke på tale. Større kameramodeller vil også by på problemer.

Personlig liker jeg ikke den veldig simple bæreremmen på TLZ 10 (ikke spesielt behagelig, glir lett av skulderen), og det ser ut som Topload Zoom Mini har samme løsningen. Liker bedre Tamracs Velocity 6x, mer behagelig å bære rundt på, men litt trangere enn TLZ 10.

Lenke til kommentar

Har egentlig planer om å stappe vesken ned i en annen sekk, men den sekken vil jo være full av mat, drikke eller andre ting du har med på tur, vil ikke forurense kameraet med slikt pø.

Men litt viktig at det er vanntett, tilfelle det kommer snø i sekken eller hvis noe lekker.

Greitt å ha en liten miniveske hvis man bare skal ut på en liten tur også, var ute med ungene på fjellet og gikk med kameraet rundt halsen uten noe annen form for beskyttelse, følte meg så sårbar... :blush:

Det er vel mulig å bytte reimen, kan f.eks ta fra en sekk jeg har hjemme.

Vesken er jo skambillig i forhold til f.eks Sony sine egne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...