Roy E Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Hallo. For et par måneder siden kjøpte jeg en Denon DRA-1000 stereoforsterker, og et par DALI 5005 høyttalere. Disse har fungert utmerket frem til nå. Sist jeg hørte på dem var i går kveld, jeg satt og så DVD, glemte å slå av forsterkeren etterpå, så den sto på CD (den inngangen jeg bruker til dvd'en) hele natta, ikke at det skal ha noe å si men. Så da jeg skulle høre på musikk nå i morges, ble det ikkeno lyd. DVS; skrudde jeg opp volumet mot 50% så ble det så vidt hvisking i høyttalerne, men ikke noe mer. Har sjekket alt med kabler og sånn for å se om det hadde skjedd noe der over natta, men akk nei. Noen idéer, forslag? mottas med takk. Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Du kan jo prøve forsterker og høytalere hver for seg, for å se hva det er noe galt med. Etterpå går du til butikken og klager. Jeg har mange ganger gjort det samme som deg, og mine høytalere fungerer enda. (Dali 202, Dali 808 og Denon AVR (ett-eller-annet)) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Du er helt sikker på at ikke du, eller evnt andre i husstanden, har vært borti en knapp. F.eks. muting eller tape monitor? Har du prøvet med hodetelefon? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Plugg inn hodetelefonene i DVD spilleren, sjekk at du har OK lyd (Hvis du ikke har bra lyd her, er det sansynligvis noe feil med dvd spilleren. Prøv å koble fx PC'n til forsterkeren og hør om den gir lyd.) Sjekk at "tape monitor" ikke er aktivert. Plugg inn hodetelefonene i forsterkeren, sjekk at du har OK lyd Dersom hodetelefonene ikke gir lyd er det sansynlig vis et problem med kablene mellom dvd spilleren og forsterkeren. Det kan også være forsterker ingangen. Prøv å bruke en annen ingang (fx Video) Sjekk at høytaler knappene står riktig (A og B) Hvis hodetelefonene spiller bra fra forsterkeren, og du fortsatt ikke har bra lyd prøv noen andre høytalere og hoytaler kabler. Hvis noe har gått til helvete er det sikkert forsterkeren. (Lite sansynlig at BEGGE høytalerene skal dø samtidig.) Du kan sjekke høytalerene med et ohm meter. 0 ohm tyder på kortslutning, masse ohm = dårlig kontakt 4-8 ohm = normalt. Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 ok, har sjekka litt nå. Det er helt sikkert ikke DVD spiller'n det er noe galt med, fordi det samme skjer med radio og video-inngangen. Jeg forsøkte med hodetelefon, men hadde fremdeles samme problemet, altså så vidt lyd når jeg har skrudd på max volum. Det er 2 høyttaler utganger på forsterkeren, A og B, satt ene høytaleren på B uten at det gjorde noe forskjell. Begynner å bli litt rådvill . Er det mulig at det er en sikring eller noe som har gått? :x edit: det er en knapp på fjernkontrollen som det står tape monitor på, men ingenting skjer når jeg trykker på den.. Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Oi hehe.. trykka på tape1, så på tape monitor, da ble det greit.. Nå ble jeg letta. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå