Carisma'03 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Mye bra tips her, og det meste er vel sagt. Men noe av det som drar mest penger er å bruke litt her og der i diverse butikker, særlig matbutikker da. Kjøper du deg en liten brus eller lignende og bruker rundt 40 kr. hver dag virker det kanskje ikke som så mye penger - men tingen er faktisk at det blir jo 1200,- i måneden. Og noe annet du kan gjøre hvis du ikke har gjort det, er å skaffe sparebøsse. Spar, spar, spar! Edit: Sparebøsse er morro, og tenk deg at du kjøper noe til 10 eller 15 kroner, også sier du "rund av til 50" og drar kortet. Da har du litt mynt du kan putte på. Det er veldig morro å telle opp etter noen måneden hvis du gjør dette effektivt. Hiv gjerne oppi lapper også, men ikke ta de ut igjen. Jeg sparte opp ca 1500 en måned Endret 18. februar 2010 av Carisma'03 Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Edit: Sparebøsse er morro, og tenk deg at du kjøper noe til 10 eller 15 kroner,også sier du "rund av til 50" og drar kortet. Da har du litt mynt du kan putte på. Det er veldig morro å telle opp etter noen måneden hvis du gjør dette effektivt. Hiv gjerne oppi lapper også, men ikke ta de ut igjen. Jeg sparte opp ca 1500 en måned Som andre har nevnt i tråden, Nordea har allerede en slik ordning: Nordea Mikrospar. Ganske kjekt om man ikke klarer å spare på andre måter Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 En annen måte å mikrospare på er rett og slett å betale mye med cash istedet for kort. Hvis man da hver dag legger alle mynter man får igjen i sparegrisen blir det utrolig fort penger av det. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jepp. Jeg visste om det altså, MikroSpar-greiene, men er mye morsommere (og kanskje mer motiverende) å gjøre det med ordentlig mynt istedenfor elektronisk. Det synes nå jeg da Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hvis du ikke røyker kan du putte tilsvarende en 20-pakning på sparebøssa hver dag. Det burde gi deg drøyt 26.000 i året. Hvis du røyker kan du slutte, og får i tillegg til pengene bedre helse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå