alcen Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Hei, fikk nettopp flashet bios'en min, men gikk ikke helt som foventet, drivere som ikke funket osv. Da vil jeg gjerne gå tilbake til den gamle versionen som leg har lagret, prøvde å bruke Asus update utility, men da fikk jeg bare som svar : "Warning! The date of the BIOS image is later then the current one, please flash the BIOS using ASUS DOS Utility if you still want to do this. Finner ingenting som kan hjelpe meg egentlig, så lurer da på om noen her kan hjelpe meg, hvor jeg kan finne programmet og hvordan jeg bruker det. Hovedkortet jeg bruker : ASUS M4A79T Deluxe, Socket-AM3, kjører win7 64bit Takk på forhånd. Endret 11. januar 2010 av alcen Lenke til kommentar
alcen Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 har også et annet spørsmål, når jeg starter pcn, får jeg opp "Asus express gate install incomplete" hva er dette og hvordan får jeg fikset det? På forhånd takk. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Finner ingenting som kan hjelpe meg egentlig, så lurer da på om noen her kan hjelpe meg, hvor jeg kan finne programmet og hvordan jeg bruker det. Se på Asus hjemmeside for ditt hovedkort. Der skal du finne all info samt programmer for å flashe BIOS via DOS. Men, er det her problemet ditt ligger? Hvilke drivere er det du har problemer med og hva annet ligger i "osv"? Lenke til kommentar
alcen Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 fikk til å flashe tilbake til gamle versionen, men nå er jeg tilbake til det samme problemet jeg hadde i utgangs punktet, maskinen fryser seg etter rundt 1 - 2 timers online tid. Trenger da hjelp til å finne rett version BIOS som fungerer til pcn. Hovedkort: ASUS M4A79T Deluxe, Socket-AM3 CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 ...maskinen fryser seg etter rundt 1 - 2 timers online tid. Behøver ikke ha noe med BIOS å gjøre. Hvordan er det med temperaturer? Har du testet minnet? Og hva legger du i "online tid" ? Lenke til kommentar
alcen Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 tingen er at det har med BIOS'en å gjøre, fant på AMD forumet folk med samme problemet og feilen som jeg fikk i "Event logger". Asus var oppmerksom på det skrev de der og at de hadde funnet en update til BIOS'en, men det var til ASUS M4A79 Deluxe, det skulle også finnes en fix til mitt hovedkort. Sitter på jobb atm, så har ikke mulighet til å linke til siden, pga telenors inett blokkering. Problemet no er å finne rett bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå