NightKeeper Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei. Jeg studerer på Universitet i Agder, og bor på studenthybelen i deres studentsamskipnads regi. Jeg har kun en port som går direkte inn i veggen og som sørger for internett til pc'n. Jeg bestemte meg for å prøve å få 360 LIVE til å funke i hybelen og gikk til innkjøp av en switch. Jeg har en nettverkledning koblet til porten fra switch, og to andre i henholdsvis data og xbox. Problemet er at jeg ikke får koblet fra Networks til internett på 360. Jeg har prøvd alt, har lett overalt på nettet, sjekket sidene hos Microsoft / XBOX, men ingenting ser ut til å funke. Problemet er DNS, som jeg ikke får til å funke. Hvor ligger problemet? Jeg har sjekket ip, gateway, og dns, etc. på pc'n, og skrevet de inn manuelt på nettverksinnstillingene på Xbox'en, men da får jeg en IP-konflikt. Men jeg har også prøvd å koble xboxen direkte inn i porten, og får akkurat samme problem, både med manuell og automatisk DNS og hele pakka. Er det noen som har opplevd samme problemer? Og kan det være Universitetet som "blokker"? Jeg trenger seriøst hjelp her, ingenting som jeg har funnet har fungert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei! Jeg har en kamerat som bor på noe lignende i Kr.sand. Hans løsning var å kjøpe en router og åpne portene. I tillegg måtte han styre med noe mac-adresser som it-ansvarlig hadde begrenset til én per hybel. Selv kan jeg minimalt rundt dette, men jeg håper du finner ut av det. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Så slik jeg forstår det (Jeg har svært lite greie på dette), så er det Universitet i Agder som nekter meg å ha to porter åpne? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg fikk det til. Utrolig. Jeg fant ut MAC-addressen på pc'n min, og måtte sette denne addressen på settingene. Herlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå