Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Får ikke koblet til Xbox 360 Live på studenthybelen. Hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg studerer på Universitet i Agder, og bor på studenthybelen i deres studentsamskipnads regi. Jeg har kun en port som går direkte inn i veggen og som sørger for internett til pc'n. Jeg bestemte meg for å prøve å få 360 LIVE til å funke i hybelen og gikk til innkjøp av en switch.

Jeg har en nettverkledning koblet til porten fra switch, og to andre i henholdsvis data og xbox. Problemet er at jeg ikke får koblet fra Networks til internett på 360. Jeg har prøvd alt, har lett overalt på nettet, sjekket sidene hos Microsoft / XBOX, men ingenting ser ut til å funke. Problemet er DNS, som jeg ikke får til å funke. Hvor ligger problemet? Jeg har sjekket ip, gateway, og dns, etc. på pc'n, og skrevet de inn manuelt på nettverksinnstillingene på Xbox'en, men da får jeg en IP-konflikt. Men jeg har også prøvd å koble xboxen direkte inn i porten, og får akkurat samme problem, både med manuell og automatisk DNS og hele pakka.

Er det noen som har opplevd samme problemer? Og kan det være Universitetet som "blokker"? Jeg trenger seriøst hjelp her, ingenting som jeg har funnet har fungert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du får ikke til Xbox'en, selv om du kobler den rett i veggen? (dvs utenom switchen)

Dersom problemet oppstår når begge er koblet til samtidig i switchen, kan det hende at man bare får 1 IP tildelt pr. port. Dette kan du fint finne ut ved å kontakte IT-avdelingen på UiA - dette kan du gjøre pr. epost til [email protected], eller pr. telefon på 38 14 17 00, eller du kan besøke en av skrankene deres.

Dersom dette er tilfellet, kan du fint løse det ved å bruke en egen router.

Endret av jocke
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøp en router og gi MAC-adressen på routeren til IT-kontakten på bygget. Så får du interne iper på xbox og pc, og 1 ekstern ip på router.

Man får bare 1 ip på port, og denne sendes til 1 mac adresse som du sender når du flytter inn (du får skjema med veiledning etc). Som nevnt ovenfor så sender du da inn mac-adressen på routeren, så får den IP-adressen.

Endret av Youcef
Lenke til kommentar

hadde samme problemet når jeg gikk på univ. Kjøpte da switch (som du har gjort), da en xbox alene ikke kan "valideres" for tilgang på nettet. Ruter funker heller ikke (av en eller annen grunn ;). Koblet pc til switch, switch til xbox. Funket.

Uten switch fikk jeg bare DNS problemer.

Dette er noen år siden, og var den gamle xbox'en. Men problemstillingen er vel ikke forandret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...