laPANTHA Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Går det ann å koble en DVD-spiller til en PC? OT: Heter det "Koble" eller "Kople" pr. i dag? Mener å huske at det het "Koble" før, men at det skal skrives "Kople" nå. "Kople" høres jo litt feil ut, men det vil jo i såfall være fordi vi er vant med å skrive "Koble." Edit: En Hi-Fi DVD-Spiller Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 fordi.....? regner med at du tenker på en HIFI-spiller? og ja det heter koble....det så rart ut....hmmm....nei nå ble f@en meg jeg usikker også.... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 så lenge du har tv-tuner på maskinen din så går det fint. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 så lenge du har tv-tuner på maskinen din så går det fint. TV-tuner hjelper ikke da en DVD spiller ikke har antenneutgang og ikke sender antennesignaler. Bare du har video-inn så skal det gå bra. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 så lenge du har tv-tuner på maskinen din så går det fint. En DVD-spiller gir ikke RF-signal ut. Man trenger video in. Helst med s-video. Men hvordan skal denne litt sære kombinasjonen brukes? Edit: Der var jeg 2 min for sen... Lenke til kommentar
laPANTHA Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 TV-tuner med S-Video inn da f.eks? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 TV-tuner med S-Video inn da f.eks? S-Video er ikke ett tuner signal, men en video-inngang. Det hjelper altså ikke å ha tv-tuner, men om tv-tuner kortet også har video inn, så kan man bruke denne. Dette er allikevel ikke en del av selve tuneren. Lenke til kommentar
laPANTHA Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Finnes det andre måter å få en S-Video inngang på? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Ja! Det er uinteressant om det er tuner i PC i dette tilfellet. Video in kan være i skjermkort, MPEG-kort eller i TV-kort. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 trur det er kople på nynorsk og koble på bokmål...? Lenke til kommentar
laPANTHA Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 OK, da skal jeg se meg om etter et TV eller MPEG-kort, da skjermkortet mitt ikke har dette. Men hva er forskjellen på et TV-kort og et TV-tuner kort? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Men hva er forskjellen på et TV-kort og et TV-tuner kort? Ingenting, tror jeg. Tv kort (som er laget for å motta og behandle rf signaler (antennesignaler) må ha en tuner for å gjøre dette. Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 trur det er kople på nynorsk og koble på bokmål...? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Tror koble og kople er sidestilte former i både bokmål og nynorsk, selv om koble faller mest naturlig for en bokmål bruker og kople for en nynorskbruker. Er ikke helt sikker dog, fant ikke ordboka mi... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå