Gå til innhold

Er det mulig å kombinere satellitthøyttalere med resten av hjemmekinoen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tittelen sier vell det meste: Er det mulig å kombinere satellitthøyttalere med resten av hjemmekinoen?

No offence men spørsmålet ditt gir ingen mening. :)

Hva mener du med hjemmekino ? Hvis det er et høyttalersystem eller en forsterker, eller begge deler, så må du forteller oss hvilke merker og modeller det er snakk om.

Det samme må du oppgi for disse satelittene du vil kombinere med et eller annet.

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at eg trenger noen bakhøytalere som er trådløse. Finnes dette? Har ikkje lyst til å skru kanaler fast på veggen i den nye leiligheten min. Trodde at satellitt høytalere var trådløse men eg har tydligvis ikkje god peiling på høytalere og sånt. Eller er det ingen vei utenom ?

Har følgende anlegg: NAD T754 7.1 reciver, Dali Concept 8 Høytalere og ein Dali Suite 12" sub.

Endret av albions
Lenke til kommentar
Poenget mitt er at eg trenger noen bakhøytalere som er trådløse. Finnes dette? Har ikkje lyst til å skru kanaler fast på veggen i den nye leiligheten min. Trodde at satellitt høytalere var trådløse men eg har tydligvis ikkje god peiling på høytalere og sånt. Eller er det ingen vei utenom ?

Har følgende anlegg: NAD T754 7.1 reciver, Dali Concept 8 Høytalere og ein Dali Suite 12" sub.

Satelitter har ingenting med trådløshet å gjøre nei ;)

Det betyr kun små høyttalere som trenger en sub for å gjengi hele frekvensområdet.

Anbefeler ikke trådløst, bare trøbbel, og ikke så god lyd. Du må uansett ha power kabler ;)

Det finnes fine gulvlister til å skjule kabler bak.

Lenke til kommentar

Det betyr kun små høyttalere som trenger en sub for å gjengi hele frekvensområdet.

Anbefeler ikke trådløst, bare trøbbel, og ikke så god lyd. Du må uansett ha power kabler ;)

Ja men problemet med slike lister er at vist dei ein gang skal fjernes so vill hulla til skruene vise veldig tydelig. Eller meiner du å erstatte gulvlistene som allerede er der?

Endret av albions
Lenke til kommentar

Ja men problemet med slike lister er at vist dei ein gang skal fjernes so vill hulla til skruene vise veldig tydelig. Eller meiner du å erstatte gulvlistene som allerede er der?

Helt sporløst er det vrient å få det til ja. Litt må man ofre for godlyden :)

Hvis jeg selv skulle hatt et lite kinoanlegg med god lyd, helt uten høyttalerkabler ville jeg satset på en god "lydplanke" av den typen Yamaha lager. De koster i overkant av 10k og gir overraskende bra surroundlyd, basert på refleksjoner.

Selv har jeg heldigvis en kjellerstue hvor lyden og bildet får gå foran WAF :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...