cgat78 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Er det noen som vet hvordan man går frem for å kjøpe SAAB fra konkursboet. Nå kom det endelig frem at de går konkurs. Det må jo finnes en hel masse biler på lager, som de må selge nå. Det er viktig å få fingeren ut. Skal man dra til Sverige å kjøpe en? Hva bør man tenke på? Hvor stor rabatt kan man forvente seg. Det er ikke noen som gjorde det samme når Rover gikk konkurs? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Tja, det er ikke sikkert det er så mange nye biler på lager, det er vel lenge siden det var full produksjon. Saab er jo litt spesielt i Sverige, kan tenkes endel vil sikre seg en Saab før de forsvinner. Og er de konkurs da? GM har vel en styrt avikling, kan godt hende de lar lagerbilene gå i pressa også, det har hent før. Endret 11. januar 2010 av agvg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Synd at Saab går under :S Fine biler, og pioneerer innen turbo Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Er det noen som vet hvordan man går frem for å kjøpe SAAB fra konkursboet. Hvorfor i huleste skal du absolutt kjøpe en Saab nå? Selv om du sparer noen prosenter på innkjøpsprisen så vil jo salgsprisen gå i dass i årene fremover. Jeg kan garantere deg at det er bedre økonomi (og i mange tilfeller bedre å kjøre) en hvilken som helst Volkswagen, Opel, Ford, Toyota, Honda, Subaru, Audi, Volvo osv. Lenke til kommentar
cgat78 Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg mener jo fortsatt at det er en gylden mulighet til å få seg en billig nybil. Så bør man jo kalkulere med om hvor mye man vil tape i andrehåndsverdi. Det jeg lurer på er om det er noen som har noen tips på hvordan man skal ta seg til hvis dette skjer. Men ser at man må vente litt....... dette kan ta lang tid. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 kansje han vil ha saab og ikke noe annet. la han kjøpe saab og ikke kom medforslag ttil andre biler. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Er det noen som vet hvordan man går frem for å kjøpe SAAB fra konkursboet. Hvorfor i huleste skal du absolutt kjøpe en Saab nå? Selv om du sparer noen prosenter på innkjøpsprisen så vil jo salgsprisen gå i dass i årene fremover. Jeg kan garantere deg at det er bedre økonomi (og i mange tilfeller bedre å kjøre) en hvilken som helst Volkswagen, Opel, Ford, Toyota, Honda, Subaru, Audi, Volvo osv. At prisen vil gå i dass er noe jeg ikke er så helt sikker på. Har du noen referanser på eksperter som mener det? Jeg tenker mer i de baner at det finnes flere tusener SAAB blodfans som gjerne vil sikre seg en bil eller to i fremtiden. Og hvis man nå handler en av de siste SAABene som ble laget, vil jeg tro at de blir om ikke mer, like mye verdt som andre biler etter ti år. Dessuten er man garantert reservedeler i ti år fremover, så hvorfor ikke? Har man tenkt å ha bilen lenge er det hvert fall ikke noe problem med tanke på fallprisen. SAAB er vel ikke helt gitt opp enda. Det er fortsatt flere bud inne, og det kan fort hende et glir gjennom. Bare gi det litt tid. Tror de presser hverandre ganske bra. Selvfølgelig er det jo også mulig at GM virkelig har lyst å legge ned for å bli kvitt en konkurrent. De bygges jo på samme plattform som Opel, og deler en del deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå