KingEdward Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei! Da jeg startet Mac-en første gang, måtte jeg skrive inn et bestemt passord. Flere måneder senere tuklet jeg med sikkerhetsinnstillingene, og neste gang jeg startet opp maskinen måtte jeg skrive inn passordet for å logge på. Problemet er at jeg ikke husker det! Hvordan kommer jeg meg inn? Jeg har ikke CD-en det står på nettet man må bruke.. Hvor kan jeg få fikset dette? På forhånd stor takk:) Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei! Da jeg startet Mac-en første gang, måtte jeg skrive inn et bestemt passord. Flere måneder senere tuklet jeg med sikkerhetsinnstillingene, og neste gang jeg startet opp maskinen måtte jeg skrive inn passordet for å logge på. Problemet er at jeg ikke husker det! Hvordan kommer jeg meg inn? Jeg har ikke CD-en det står på nettet man må bruke.. Hvor kan jeg få fikset dette? På forhånd stor takk:) Du har postet samme spørsmål mef få minutters mellomrom, bryter ikke det mot forumreglene? Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Hei! Da jeg startet Mac-en første gang, måtte jeg skrive inn et bestemt passord. Flere måneder senere tuklet jeg med sikkerhetsinnstillingene, og neste gang jeg startet opp maskinen måtte jeg skrive inn passordet for å logge på. Problemet er at jeg ikke husker det! Hvordan kommer jeg meg inn? Jeg har ikke CD-en det står på nettet man må bruke.. Hvor kan jeg få fikset dette? På forhånd stor takk:) Du har postet samme spørsmål mef få minutters mellomrom, bryter ikke det mot forumreglene? Du har også postet det samme med få minutters mellomrom, er ikke det å skyte seg selv i foten? Prøv Ophcrack Hvordan får jeg lastet den ned på Mac-en når jeg ikke kommer inn på maskinen? Lenke til kommentar
Davidhg Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Et enkelt søk på google ga meg dette: "To reset your OS X password without an OS X CD you need to enter terminal and create a new admin account: 1. Reboot 2. Hold apple + s down after you hear the chime. When you get text prompt enter in these terminal commands to create a brand new admin account (hitting return after each line): mount -uw / rm /var/db/.AppleSetupDone shutdown -h now 3. After rebooting you should have a brand new admin account. When you login as the new admin you can simply delete the old one and you’re good to go again!" http://theappleblog.com/2008/06/22/reset-o...out-an-os-x-cd/ ville kanskje ha lest litt på kommentarene til saken først. Virker som denne metoden sletter all data du har på maskinen. Er visstnok en annen måte å gjøre det på også som står beskrevet i kommentarfeltet. Har selv gjort det på denne måten før: Option 2: Hold Down Apple+S while booting computer Type: sh /etc/rc Type: passwd root (if that doesn’t work try admin or administrator instead of root) Enter in new password and confirm Type: reboot Endret 11. januar 2010 av Davidhg Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har aldri cross postet slik du har, det eneste jeg gjorde var å legge inn samme svar på begge dine posts. Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har aldri cross postet slik du har, det eneste jeg gjorde var å legge inn samme svar på begge dine posts. Og det kunne du vel spart deg for som den forummoralisten du er. reboot Takker! Dette skal prøves.. Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Prøv Ophcrack Hvordan får jeg lastet den ned på Mac-en når jeg ikke kommer inn på maskinen? Du skal ikke laste den ned på Mac-en, du laster den ned til den maskinen du skriver fra nå. Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Et enkelt søk på google ga meg dette: "To reset your OS X password without an OS X CD you need to enter terminal and create a new admin account: 1. Reboot 2. Hold apple + s down after you hear the chime. When you get text prompt enter in these terminal commands to create a brand new admin account (hitting return after each line): mount -uw / rm /var/db/.AppleSetupDone shutdown -h now 3. After rebooting you should have a brand new admin account. When you login as the new admin you can simply delete the old one and you’re good to go again!" http://theappleblog.com/2008/06/22/reset-o...out-an-os-x-cd/ ville kanskje ha lest litt på kommentarene til saken først. Virker som denne metoden sletter all data du har på maskinen. Er visstnok en annen måte å gjøre det på også som står beskrevet i kommentarfeltet. Har selv gjort det på denne måten før: Option 2: Hold Down Apple+S while booting computer Type: sh /etc/rc Type: passwd root (if that doesn’t work try admin or administrator instead of root) Enter in new password and confirm Type: reboot Det virket som en drøm. Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå