Fishboone Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Leverte bilen til rep på Bertel O Steen i Larvik. Spurte om det var mulighet for å vente 2-3 dager med å betale da man får lønn da. Er det vanlig å ikke kunne ta regning på reperasjoner på B.O.Steen??? F.eks på Ford i samme by var det ikke noe problem. Endret 11. januar 2010 av Biomec Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Skulle ikke tro det.. Store greier det da eller? Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Vifteapparat og termostat til den.. 4200 kr Blir litt kaldt uten varme i bilen. Må si jeg er svært så skuffet over BOS i Larvik da jeg tidligere har lagt inn ca 20 000 kr på verkstedet der. Endret 11. januar 2010 av Biomec Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Syns det hørtes rart ut ja.. Mercedes eller Peugeot du har? (tipper Peugeot) Ikke det at 20 000,- er store summen på et verksted som fakturerer ca. 1500,- timen, uten at det bør ha noe å si på litt service! Lykke til i hvertfall Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Er det vanlig at verksteder fakturerer privatpersoner? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 De kan gjøre det, men jeg tenker mer i retning av at trådstarter har spurt om det var mulig å vente noen dager med å betale bare, kanskje legge igjen en "verdifull" gjenstand der som garanti på at h*n kommer tilbake for å gjøre opp..? Dog må dette avtales i forkant av verkstedtime. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Her jeg bor er det nå helt vanlig att de sender regning i posten... Sist jeg spurte om jeg fikk betale kontant sa han liksom; jaaa, det skal vi nå få til.. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 I de fleste tilfeller så ønsker verksted/forhandlere å få kontant betaling, om du skal ha tilsendt regning så krever dette kredittsjekk og søknadsskjema. Har du ikke et kredittkort du kan betale regningen med? Lenke til kommentar
Espein Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 I de fleste tilfeller så ønsker verksted/forhandlere å få kontant betaling, om du skal ha tilsendt regning så krever dette kredittsjekk og søknadsskjema. Har du ikke et kredittkort du kan betale regningen med? Er dette tilfelle i byer? For her er det ikke tilfelle. Her kan man si; send regning til *navn* Den er grei. Dette gjelder 4 verksteder, og ja, det er erfaring. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Det er stort sett tilfelle i byer, jeg har selv jobbet i kundemottak på verksted og det er unntaksvis man "får lov" av økonomicontroller å sende regning. Men da med kredittsjekk og alt det som ellers hører til. Forøvrig så er det ofte kun få mennesker som har rettighet til å åpne for å få sendt regning. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Som flere her nevner, så varierer dette stort. Enkelte jeg har vært borti har isteden for kredittsjekk sjekket om jeg har hatt bilen inne tidligere og hvorvidt dette gikk bra med betalingen. På mindre plasser er det ofte lettere, siden man da trolig vet hvem personen er. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Synes jeg ser verkstedet skulle ha et eget rom med "verdifulle gjenstander" fra kunder som vil utsette betalingen til neste lønn. Det er ikke veldig lønnsom bedrift. Lenke til kommentar
bantexkaa87 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Verkstedet jeg brukte godtok heller ikke utsettelse i form av regning. Men så var jeg så heldig at jeg fikk lånt penger av far Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå