Gå til innhold

Greit treningsprogram eller?

Anbefalte innlegg

Hei

Kan ein kvan sjå over dette å sjå om det ser greit ut? Også lurte på kva som ikkje er "lov" å trene i samme økta.

Dag 1 : Bryst og armar

Benkpress 5*5

Skråbenk 10*3

Flies 10*3

Manuala 10*3

Biseps curl 10 *3

Triseps 10 *3

Dag 2 Rygg og bein

Markløft 5 x 5

Knebøy 5 x 5

Nedtrekk 3 x 6-12

Shrugs 3 x 6-12

Curls med stang 3 x 6-12

Hammer curls 3 x 6-12

Dag 3 Skuldre

Millitærpress 4*6-8

Arnoldpress 3*6-8

Fronthev: 2x8-10

Sidehev: 2x8-10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Ser greit ut, men vil anbefale deg og legge bein treningen sammen med skuldre, så kan du ta rygg sammen med biceps og bryst sammen med triceps fordi når du trener rygg trener du også ofte biceps, og når du trener bryst trener du også ofte triceps, så prøv det slik at du slipper å trene de samme muskelgruppene to ganger på rad :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for nyttig info. Då ser programmet slik ut. Er det andre øvelsar som kunne passa godt inn her? :)

Det oppdaterte programmet ser no slik ut:)

Dag 1 : Bryst triseps

Benkpress 5*5

Skråbenk 10*3

Flies 10*3

Triseps 10 *3

Dag 2 Rygg Biseps

Markløft 5 x 5

Nedtrekk 3 x 6-12

Shrugs 3 x 6-12

Curls med stang 3 x 6-12

Hammer curls 3 x 6-12

Biseps curls 10*3

Manuala 10*3

Dag 3 Skuldre og bein

Knebøy 5 x 5

Millitærpress 4*6-8

Arnoldpress 3*6-8

Fronthev: 2x8-10

Sidehev: 2x8-10

Lenke til kommentar

Hvorfor egen dag for skuldre. Ok med egen dag for framside lår (du kjører bakside lår på rygg dagen). Skuldrene får kjørt seg godt ut på benkpress dagen.

Synes det var overdrevend med øvelser, eneste du trenger er markløft, knebøy, millitær press og benkpress. Ved hjelp av disse øvelsene får du trent hele kroppen, du må vite at kroppen ikke vokser hvis du trener en og en muskel om gangen.

Sånn er treningen min:

Mandag: Press dagen (Millitær press)

3x5 (3x3) milltær press

5x10 milltær press (mindre belastning)

Onsdag: Rygg og bakside lår

3x5 (3x3) markløft

5x10 markløft/roing

Fredag: Benkpress, bein og triceps

3x5 (3x3) Benkpress

5x10 Benkpress

3x5 (3x3) Knebøy

5x10 Knebøy

' Som du ser, trenger ikke flere øvelser enn disse 4.

Ikke for å være kjipp, men programmet er boss. Alt for mange isolasjons øvelser, skal du bli stor så tren de store øvelsene.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Greit at jeg skriver litt fort og ikke får med meg alle skrivefeilene, men kan du si meg hva som er fra løse lufta? All innformasjon jeg tar er fra bøker som igjen henter innformasjon fra studier også har jeg vært i kontakt med ganske mange styrkeløftere og kroppsbyggere.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Ut i fra programmet ditt Pijus, så har du berre hovudøvelsen. Syns det var litt rart at du ikkje hadde noke isolasjonsøvelsar. Det er jo viktig å bygge opp sidemusklaturen, syns ikkje du det? Mange påstår jo at det er bedre med skråbenk enn benkpress, nettopp fordi at på skråbenk så bruker du heile muskelen! Og at Arnoldpress ofte kan vere bedre enn militærpress.

Men arrester meg vist eg tar feil:)

Er forresten enig at det var litt for mange øvelser, skal prøve å kutte ned litt:)

Lenke til kommentar

Markløft, benkpress og knebøy trener hele kroppen! HELE!

Markløft og knebøy trener hele %80 av kroppen. Så hvorfor trenger du isolasjons øvelser? Det er bare store byggere som skal bruke isolasjons øvelser for å trene vanskelige områder. Faktisk så er det sånn at kroppen ikke vil vokse hvis du trener en og en muskel omgangen, dette har jeg selv påvist. Vi er en gjeng som trener, han enne tar 30kg på biceps curl, kul han. Jeg klarer ikke i nærheten av det, men jeg tar rundt 80kg mer enn han i knebøy og jeg har større armer enn han og ALDRI TRENT NOEN FORM FOR ISOLASJONS ØVELSER!

Men du har friheten å velge mellom hva du synes høres best ut. Men du må si deg enig du skal presse deg ut på hovedøvelsen og bruke isolasjonsøvelser som hjelpe-øvelser.

Det jeg synes var ganske rart er at 12 sett med biceps curl og 5 sett med hovedmuskelen.. Et håp om å gjøre biceps større? Du må også huske på at biceps er en liten muskel iforhold til andre, og denne musklenen trenger ikke mange sett før den er helt burned, ikke noe vits i å trene musklen via forskjellige vinkler. Snur jeg og bøyer litt på knebøyen får jeg raskt opp 20 forskjellige måter å ta knebøy på, men holder meg til den gode gamle fordi det er denne som funker best uansett hva.

Det er faktisk bedre å trene for lite enn for mye på vektløfting.

Edit:

Hvor mye tar du i markløft, knebøy og benkpress? Og hvor mye veier du?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Er i utviklingsfasen programmet mitt, så ikkje heng deg opp i repsa på biseps curlen. Er litt klipp å lim i frå tidligare program. Ja, eg kjøper den, men samtidig så er han sterkare i armane enn deg, og det er jo litt av tingen med trening då:) Å bli sterk! Ikkje vits i sjå sterkare ut enn man er:P

Mine stats er ikkje så imponerande, men eg kan skryte på meg en 102.5*2 i benkpress rett før jul etter gymtimen;)

Endret av bryggern
Lenke til kommentar

Er sant i mye av det Pijus sier...glem alle de setta du kjører på bicpes kontra rygg f.eks. Fokuser på baseøvelsene og supplementer med isolasjonsøvelser der det trengs. På min rygg/biceps dag kjører jeg f.eks 5x5 mark, 2x8 chins/pull ups, 2x8 roing (pendlay, trekk..whatever) og kanskje 2x8 på strake pulldowns eller lats øvelse i kabel...kun fordi jeg vil øke bredden litt...men da kjører jeg ikke mer enn 3-4 sett x8 på biceps etterpå...kanskje bare 2 også...ikke noe vits med så mange sett og øvelser på en så liten muskel når du allerede har brukt den masse under ryggøvelsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...