Gå til innhold

rutevalg i copilot på htc HD2


alfheim

Anbefalte innlegg

jeg har en HD2 som jeg godt kunne tenke meg å bruke til navigasjon i bilen.

Copilot live 8 følger med som en trial versjon på denne telefonen men må kjøpes dersom den skal brukes i mer en 14 dager.

 

Foreløpig er jeg dog noe skeptiskt til å bruke penger på denne aplikasjonen da jeg ikke er spesielt fornøyd med rutene den foreslår. Problemet er at nesten uansett hva jeg ber om så vil den absolutt dra meg gjennom sentrum heller en å kjøre fornuftige ruter rundt byen. Jeg har stort sett bare testet dette i Oslo og omegn, men der er det slik at rutene Copilot foreslår er i nærheten av ubrukelige.

 

Noen andre som har lignende erfaringer, har greid å løse problemet eller har andre anbefalinger til programmer? De fleste andre GPS/ rute programmer jeg har prøvd har greid dette mye bedre, (tomtom, wayfinder, gulesider, google osv.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får nesten komme med noen eksempler på de "dårlige" forslagene den kommer med så er det jo fort gjort for folk å si hva de andre programmene foreslår.

 

Tja. Gardermoen til Skøyen feks. Insisterer på å kjøre kjennom byen heller en å kjøre ekeberg og festningstunellen.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Dette begynner jo nå å bli en stund siden, men jeg tror jeg har oppdaget problemet, og kunne tenkt meg å høre om noen andre har sett det samme som meg.

 

Så vidt jeg kan se har ikke Copilot kartene fått med seg at Europaveier i norge typisk er de viktigste veiene. Det betyr at europaveier får status bak hoved riksveier. (ett og tosifrede riksveier typisk). Dette ser man hvis man zoomer ut slik at man ser store deler av norge og og så zoomer inn til enkelte veier dukker opp. De første veiene som dukker opp er riksveier, og det tar lang tid før europaveiene dukker opp. (Untaket er motorveier, det har den fått med seg). Se feks. E134 fra Drammen, Her vil Copilot prioritere riksvei 284 er det vel på den andre siden av drammeselven.

 

Noen andre som har fått med seg dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...