Gå til innhold

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Semifinale]

Stem  

600 stemmer

1. 1. ..på én serie..

• 24
      29
    • Band of Brothers
      40
    • Battlestar Galactica
      17
    • Big Bang Theory, The
      27
    • Dexter
      69
    • Entourage
      29
    • Firefly
      14
    • Friends
      19
    • House M.D.
      49
    • Lost
      45
    • Prison Break
      17
    • Scrubs
      26
    • Seinfeld
      20
    • Simpsons, The
      25
    • Sopranos, The
      26
    • South Park
      25
    • Stargate SG1
      17
    • Top Gear
      52
    • Twin Peaks
      15
    • Wire, The
      39

Anbefalte innlegg

Lost, ingen over, ingen ved siden. Oz på en sterk andreplass, men ser Oz ikke er her, 'sup with that? Vanskelig å velge en topp-liste, men Dexter er også høyt oppe.

Ser ikke på komi-serier som serier for å være helt ærlig, men skal jeg velge noen blir det Seinfeld, Arrested Development(?) og Always Sunny in Philadelphia(?).

Også, hva gjør Band of Brothers her? Mini-serie, noe helt annet enn TV-serie. Og latterlig at serier som House M.D. og The Simpsons er her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Simpsons er jo klassisk selv om det har vært noen dårlige sesonger nå i det siste. Er helt greit at det er her. Merkelig at du kritiserer at BoB er her men at du ikke kritiserer det at Top Gear er her og på jævla toppen. Det er så utrolig frustrerende. Og det har vel ikke vært mer enn en eller to av de som har stemt Top Gear som også har skrevet et innlegg som forklarer valget osv.

Menmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Latterlig at The Simpsons er med? Nå må du gi deg.

Verdens lengste serie med ytterst kvalitett. Gode skuespiller-stemmer og spekkfull av guest stars. Vunnet 25(!) Emmy's og har blandt annet en egen stjerne på Walk of Fame!

Danny ''Freaken'' Elfman har skrevet themesangen som absolutt alle i verden vet hvordan det går.

The Simpsons er helt klart en contender i en seriøs kåring om tidenes tv-serie.

Lenke til kommentar
The Simpsons er jo klassisk selv om det har vært noen dårlige sesonger nå i det siste. Er helt greit at det er her. Merkelig at du kritiserer at BoB er her men at du ikke kritiserer det at Top Gear er her og på jævla toppen. Det er så utrolig frustrerende. Og det har vel ikke vært mer enn en eller to av de som har stemt Top Gear som også har skrevet et innlegg som forklarer valget osv.

Menmen.

Det er min mening.

Har ikke sett Top Gear, så har ingenting å si på det, men tviler sterkt på at det er tidenes beste TV-serie. Hva er Top Gear, en dokumentarserie? Isåfall har den ingenting å gjøre her.

Og som sagt, BoB er en mini-serie, ikke en TV-serie, som avstemningen går ut på.

Lenke til kommentar

For min del skjønner jeg ikke at Lost en serie som i mine øyne er en "dritt serie" har så mange stemmer. Det er ikke latterlig at Simpsons er på lista, det er latterlig at serien ikke har flere stemmer.

Kravet er at det skal være en tv-serie. Det må ikke være fiksjon og skuespillere. Top Gear er jo mye bedre en en del av seriene som har kommet til semifinalen så ser ikke problemet.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar

Menmen.

Folk linker til voten i Top Gear-tråden og folk stemmer. Bil-frikene har ikke sett noe annet, og tenker ikke på at det er Tidenes vi kårer.

:tease:

Lenke til kommentar
For min del skjønner jeg ikke at Lost en serie som i mine øyne er en "dritt serie" har så mange stemmer. Det er ikke latterlig at Simpsons er på lista, det er latterlig at serien ikke har flere stemmer.

Kravet er at det skal være en tv-serie. Det må ikke være fiksjon og skuespillere. Top Gear er jo mye bedre en en del av seriene som har kommet til semifinalen så ser ikke problemet.

Drittserie? Har du sett sesong 1-5? Har du i det hele tatt sett det?

Lenke til kommentar

Helt utrolig at Top Gear ligger i toppen. Misforstå meg rett, serien er utrolig morsom, men føler ikke den er like gjennomført som andre store serier på lista.

Stemte selv LOST (igjen), og begrunnelsen kom jeg med i kvartfinaletråden. Tror og håper den stikker av med seiern til slutt. :)

Runners up bør bli Dexter, Twin Peaks, The Wire og The Sopranos.

Lenke til kommentar

Er 'God Morgen Norge' og 'Frokost TV' også tv-serier?

Enig at Top Gear er bedre enn flere tv-serier, men at den bør komme i en finale plass for å være en TV-serie er litt drøyt etter min mening.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ser heller at Top Gear vinner enn Dexter.

Men ser aller helst at ingen av disse vinner.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Har sett noen episoder og det fenget ikke.

Selvfølgelig. Ser man kun noen få random episoder skjønner man ikke stort.

Helheten av serien er det som gjør den så bra. At det går an å gjøre noe så gjennomtenkt!

På grunn av flashbacks/forwards og andre virkemidler forteller de historien på en veldig annen måte en de fleste serier, og dette gjør at det kan være forvirrende om man ikke er ivrig tilhenger. Men ser du serien fra start til slutt, så er den et par hakk bedre enn Twin Peaks.

I tillegg til fortryllende bra historie er det også mye annet i LOST-universet man kan følge med på og som fanger interesse. Det er utrolig mange "easter eggs" gjemt i episodene (tallene blant annet), og serien tar opp alle tema som gjelder innen TV/film; romantikk, drama, action, komedie med mere.

Så finnes ingen tvil hos meg hvertfall, gi serien en sjanse! :)

Lenke til kommentar
Har sett noen episoder og det fenget ikke.

Selvfølgelig. Ser man kun noen få random episoder skjønner man ikke stort.

Helheten av serien er det som gjør den så bra. At det går an å gjøre noe så gjennomtenkt!

På grunn av flashbacks/forwards og andre virkemidler forteller de historien på en veldig annen måte en de fleste serier, og dette gjør at det kan være forvirrende om man ikke er ivrig tilhenger. Men ser du serien fra start til slutt, så er den et par hakk bedre enn Twin Peaks.

I tillegg til fortryllende bra historie er det også mye annet i LOST-universet man kan følge med på og som fanger interesse. Det er utrolig mange "easter eggs" gjemt i episodene (tallene blant annet), og serien tar opp alle tema som gjelder innen TV/film; romantikk, drama, action, komedie med mere.

Så finnes ingen tvil hos meg hvertfall, gi serien en sjanse! :)

Har sett alt som er kommet ut, og jeg kommer nok til å se neste sesong også, men jeg gleder meg ikke nevneverdig til den starter. Det gjør jeg derimot til Dexter. Samme med HIMYM, men jeg ser jo at Barney alene ikke gjør det til den beste serien jeg noensinne har sett..

Lost har for mange løse tråder, og jeg mistenker skaperne for å være litt lost til hvordan de skal hente inn trådene. Foreløpig har det vært alt for lite nøsting, og jeg skjønner godt dem som har kastet seg av vognen. I verste fall kanselleres showet på grunn av for få seere før vi får svar på en haug med spørsmål..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Lost, ingen over, ingen ved siden. Oz på en sterk andreplass, men ser Oz ikke er her, 'sup with that? Vanskelig å velge en topp-liste, men Dexter er også høyt oppe.

Ser ikke på komi-serier som serier for å være helt ærlig, men skal jeg velge noen blir det Seinfeld, Arrested Development(?) og Always Sunny in Philadelphia(?).

Også, hva gjør Band of Brothers her? Mini-serie, noe helt annet enn TV-serie. Og latterlig at serier som House M.D. og The Simpsons er her.

Skjønner ikke at folk gidder å ta deg seriøst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...