Gå til innhold

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Semifinale]

Stem  

600 stemmer

1. 1. ..på én serie..

• 24
      29
    • Band of Brothers
      40
    • Battlestar Galactica
      17
    • Big Bang Theory, The
      27
    • Dexter
      69
    • Entourage
      29
    • Firefly
      14
    • Friends
      19
    • House M.D.
      49
    • Lost
      45
    • Prison Break
      17
    • Scrubs
      26
    • Seinfeld
      20
    • Simpsons, The
      25
    • Sopranos, The
      26
    • South Park
      25
    • Stargate SG1
      17
    • Top Gear
      52
    • Twin Peaks
      15
    • Wire, The
      39

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Top Gear leder? Jeg kan plutselig ikke ta denne tråden seriøst lenger.

Denne kåringen er da ikke seriøs. ;)

Dexter og Top Gear kjemper om titelen ''Tidenes beste TV-serie''? Latterlig.

Lenke til kommentar

hvis top gear vinner tidenes beste tv serie så blir jeg ikke skuffet. Sjelden har jeg sett en serie som har levert 14 sesonger med så bra innhold. Forøverig er entourage også en meget bra serie :D

Skjønner ikke at the wire får så stor oppsutning. Sett starten av s1 (5 episoder eller noe) men falt aldri helt for det, var litt langtekkelig. Tar det seg opp etterhvert?

Lenke til kommentar
hvis top gear vinner tidenes beste tv serie så blir jeg ikke skuffet. Sjelden har jeg sett en serie som har levert 14 sesonger med så bra innhold. Forøverig er entourage også en meget bra serie :D

Skjønner ikke at the wire får så stor oppsutning. Sett starten av s1 (5 episoder eller noe) men falt aldri helt for det, var litt langtekkelig. Tar det seg opp etterhvert?

Ja. Det er en grunn til at det har blitt kåret til tidenes beste serie andre steder.

Denne kåringen begynte å bli latterlig når Oz ikke kom med til semifinalen.

Endret av Fløyelsbøtte
Lenke til kommentar
Hehe. Der tok du meg litt, det innrømmer jeg. Men såpeserier er jo vesentlig forskjellig fra komiserier, så føler ikke det blir det samme. Friends er vel den eneste rene komiserien som har gått i 10 sesonger?

Ellers er jeg litt overrasket over at Two and A Half Men ikke er på lista. Arrested Development mangler også, denne serien hadde nok fått min stemme hvis den var med.

Jeg satte det litt på spissen. En midt-på-dagen såpe har selvfølgelig ikke samme press for høye seertall som en serie som går i beste sendetid. Poenget mitt var at kvalitet ikke nødvendigvis kan måles i populæritet. Friends er først og fremst et pop-kulturelt fenomen, ikke tidenes tv-serie. Seinfeld, som jo var seriens "argeste konkurrent", var langt smartere skrevet, mer innovativ og mindre populistisk enn det Friends noen gang ble.

At Two and a Half Men ikke er på lista finner jeg ikke overraskende. Tidenes tv-serie skal kåres, og slike sit-coms ser vi hele tiden i varierende kvalitet. Nå ligger Top Gear sterkt ann til å vinne, så jeg begynner likevel å miste trua på denne kåringa.

Lenke til kommentar
Denne kåringen begynte å bli latterlig når Oz ikke kom med til semifinalen.
Synes egentlig det er litt pussig at Sopranos ikke har fått flere stemmer, da det er en knall serie og jeg trodde den var mer populær her på forumet. Jaja :)

Signerer begge disse med gullskrift. Oz kan jeg tildels skjønne da jeg tror ikke det er mange som har sett serien. Men den er helt fantastisk bra, og burde lekt seg til finalen. At Sopranos er så langt bak smerter meg rett og slett. Kunstverk av en serie. Tidenes TV-serie lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...