Gå til innhold

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Semifinale]

Stem  

600 stemmer

1. 1. ..på én serie..

• 24
      29
    • Band of Brothers
      40
    • Battlestar Galactica
      17
    • Big Bang Theory, The
      27
    • Dexter
      69
    • Entourage
      29
    • Firefly
      14
    • Friends
      19
    • House M.D.
      49
    • Lost
      45
    • Prison Break
      17
    • Scrubs
      26
    • Seinfeld
      20
    • Simpsons, The
      25
    • Sopranos, The
      26
    • South Park
      25
    • Stargate SG1
      17
    • Top Gear
      52
    • Twin Peaks
      15
    • Wire, The
      39

Anbefalte innlegg

Synes det er trist at Friends gjør det så dårlig. Joda, det kan bli nok jentekrangler og dating, men mye av humoren er fortsatt den dag i dag førsteklasses. Synes folk er alt for kjappe til å avfeie klassikerne, det er en grunn til at Friends gikk i ti sesonger ...!

Det er en grunn til at Days of Our Lives har gått siden 1965.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min stemme går til Star Trek Voyager. Det er en fantastisk historie om en tilsynelatende umulig hjemreise, og gjennom 7 sesonger følger vi mannskapet på stjerneskipet Voyager. Serien har helt fantastiske karakterer, og det hele føles virkelighetsnært. Handlingen tar ofte opp ting som filosofi, etikk, religion, forskning - og mye mer! Det beste med serien, i følge meg selv, er den følelsen serien gir deg når du ser den. En veldig minneverdig serie, og det som skiller den fra andre er jo nettopp temaene den tar opp.

Forleden dag så jeg en episode som var inspirert av Charles Darwin: Handlingen tok sted på en fremmed planet, hvor en viteskapsmann hadde funnet nye bevis som utfordret samfunnets dogma og trossetning. Men det nye beviset prøver han da å overbevise folket om at de må endre historien sin, og legger kontroversiellt frem den nye sannheten. Det som også er interessant, er at ulikt Darwin så kjemper han ikke mot religiøs dogma - samfunnet hans er et samfunn som baserer seg nærmest på vitenskap og beviser.

Nå for tiden ser jeg gjennom hele serien nok en gang : ) Rart at serien ikke har vært med i avstemningene!

Endret av PrincepBaker
Lenke til kommentar
Synes det er trist at Friends gjør det så dårlig. Joda, det kan bli nok jentekrangler og dating, men mye av humoren er fortsatt den dag i dag førsteklasses. Synes folk er alt for kjappe til å avfeie klassikerne, det er en grunn til at Friends gikk i ti sesonger ...!

Det er en grunn til at Days of Our Lives har gått siden 1965.

Hehe. Der tok du meg litt, det innrømmer jeg. Men såpeserier er jo vesentlig forskjellig fra komiserier, så føler ikke det blir det samme. Friends er vel den eneste rene komiserien som har gått i 10 sesonger?

Ellers er jeg litt overrasket over at Two and A Half Men ikke er på lista. Arrested Development mangler også, denne serien hadde nok fått min stemme hvis den var med.

Stemmer Dexter.

Lenke til kommentar

Top Gear er jo fantastisk på det den serien prøver å være 'komedie-med-litt-bil', men jeg føler den ikke passer inn her. Ja, jeg har hatt mange hysteriske stunder av Top Gear og visuelt sett er den fin, men som nevnt tidligere så er den den eneste non-fiksjon serien her. Bare min litt rare mening men det får nå være.

Stemte uansett Firefly for den var fantastisk fra start til slutt. Selv om slutten var oh so soon :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...