Gå til innhold

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Semifinale]

Stem  

600 stemmer

1. 1. ..på én serie..

• 24
      29
    • Band of Brothers
      40
    • Battlestar Galactica
      17
    • Big Bang Theory, The
      27
    • Dexter
      69
    • Entourage
      29
    • Firefly
      14
    • Friends
      19
    • House M.D.
      49
    • Lost
      45
    • Prison Break
      17
    • Scrubs
      26
    • Seinfeld
      20
    • Simpsons, The
      25
    • Sopranos, The
      26
    • South Park
      25
    • Stargate SG1
      17
    • Top Gear
      52
    • Twin Peaks
      15
    • Wire, The
      39

Anbefalte innlegg

Hva skjer med at Dexter leder? Beste serie for øyeblikket kanskje ja, men tidenes beste tv-serie hadde jeg ventet skulle ledes av enten Friends eller Seinfeld, som jeg stemte på selv... Tydeligvis feil generasjon som er aktiv i denne tråden her :p

Jeg ville ikke sagt det. Jeg har sett hele både Seinfeld-serien óg Friends, men jeg finner at Dexter gjevnt over er en bedre serie. Hva så om den er nyere, den kan da like fult være tidenes beste serie enn så lenge den er av denne tiden? Jeg har aldri helt forstått denne konservativiteten ved at tidenes beste alltid skal være en tilnærming til det mest "klassiske"..?

Don't get me wrong, jeg elsker Dexter selv. Men om vi snakker om tidenes beste serie synes jeg Dexter blir alt for snever og forglemmelig. Dessuten har det vel ikke noe å gjøre med "konservativitet" som du sier at tidenes beste har en tendens til å sammenfalle med det klassiske spør du meg. Heller hvordan noe påvirkes av og tåler tidens tann, noe jeg mener Seinfeld gjør. Når det gjelder Dexter må vi nesten vente og se...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer rett og slett ikke bestemme meg ... Ender nok opp med å stemme på Dexter, men Sopranos, 24, Lost og en rekke andre følger hakk i hæl. Jeg føler nesten at jeg kjenner karakterene i seriene, og en god del følelser er knyttet til flere. Spesielt hjerteløst synes jeg det blir når man må velge mellom komedier og thrillere ...

Synes det er trist at Friends gjør det så dårlig. Joda, det kan bli nok jentekrangler og dating, men mye av humoren er fortsatt den dag i dag førsteklasses. Synes folk er alt for kjappe til å avfeie klassikerne, det er en grunn til at Friends gikk i ti sesonger ...!

Forøvrig, The Big Bang Theory er morsomt, men spør du meg har serien ingenting å gjøre på en liste over tidenes beste serier. Regner med den har gjort det så bra fordi dette forumet nødvendigvis er overrepresentert av nerds (meg selv inkludert), som serien jo er myntet på.

Lenke til kommentar
6 personer mener tydeligvis noe annet. Da er det helt på sin plass at det er på lista.

Btw, hvor er Hotel Cæsar? Sånn når vi er inne på kvalitetsserier, mener jeg.

Mener du Hotel Cæsar kvalifiserer seg på denne semifinale lista? Da er jeg hvertfall knakende uenig..

Lenke til kommentar
Friends var OK i starten, men ble bare dårligere og dårligere. En serie som fortjener å gå i glemmeboken istedet for å hylles.

Må faktisk si meg enig i dette utsagnet. Mener selv at det finnes flere serier enn det man kan telle på en hånd som er bedre en friends.

Lenke til kommentar
Jeg er enig. Hjertet mitt sier Twin Peaks, Sopranos eller BoB, men hjernen sier The Wire. Taktikk. :p

Hvorfor taktik? Er det ikke bedere å steme på den man liker best?

Jo, men vil jo også at den jeg liker best stemmer på skal vinne.

Fix'd. ^^

• Liker 1
Lenke til kommentar
6 personer mener tydeligvis noe annet. Da er det helt på sin plass at det er på lista.

Btw, hvor er Hotel Cæsar? Sånn når vi er inne på kvalitetsserier, mener jeg.

Mener du Hotel Cæsar kvalifiserer seg på denne semifinale lista? Da er jeg hvertfall knakende uenig..

Deg om det. Jeg var forøvrig blodseriøs.

Lenke til kommentar

bruno, har du sett HVER episode da? Nei, så hysj. Det er sånn lenger, og har ikke skjedd det samme hver episode i flere sesonger. Har et mønster det følger som regel, men det er nesten den som gjør at vi House fans elsker serien. Og som sagt har det forandret seg en del siden begynnelsen, og akkurat nå i denne sesongen er det jo ekstremt forskjellig. Selv om det ikke er tidenes serie for meg.

Lenke til kommentar
24 fikk stemmen min. Sesong 1 av den serien er det beste som er lagd noen gang.

Om de bare hadde gitt seg etter 3 sesonger.

Min stemme gikk forøvrig til Sopranos.

Nei, jeg er glad for at 24 fortsatte. Jeg har gode minner av både sesong 3, 4 og 5. Sesong 6 var rett og slett dritt, men sesong 7 kom inn som et friskt pust igjen. Nå gleder jeg meg til sesong 8, som begynner om en uke! :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...