Gå til innhold

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Semifinale]

Stem  

600 stemmer

1. 1. ..på én serie..

• 24
      29
    • Band of Brothers
      40
    • Battlestar Galactica
      17
    • Big Bang Theory, The
      27
    • Dexter
      69
    • Entourage
      29
    • Firefly
      14
    • Friends
      19
    • House M.D.
      49
    • Lost
      45
    • Prison Break
      17
    • Scrubs
      26
    • Seinfeld
      20
    • Simpsons, The
      25
    • Sopranos, The
      26
    • South Park
      25
    • Stargate SG1
      17
    • Top Gear
      52
    • Twin Peaks
      15
    • Wire, The
      39

Anbefalte innlegg

Jeg vet om flere som har samme inntrykk som meg. Lost startet bra, men etterhvert falt den helt av.

Det er noen sesonger siden jeg så en episode av Lost og tenkte "dette er en god serie". Det har hendt jeg tenker "denne episoden ga iallefall svar på noe"..

Greia med Lost er at alt er så komplisert. Stadig refererer den til ting som har skjedd flere sesonger tidligere, uten nødvendigvis å gi en forklaring. Det er ikke en slik serie hvor du ser en episode her og en episode der, og likevel henger helt med.

Selv har jeg begynt å se fra sesong 1 på PC (får sett mye mer enn en episode per uke), og synes Lost er mye bedre nå enn jeg har syntes tidligere :)

edit: stemte på Dexter.

Jeg har sett alle episodene av Lost, i rekkefølgen de kom ut. Jeg synes fortsatt den ligger milevis bak andre serier, og selv om den refererer til tidligere ting, er det mye som ikke forklares i det hele tatt. Jeg liker serier som nøster seg og nøster opp litt på veien. I Lost er det fryktelig lite som nøstes opp, og jeg tviler nesten på at forfatterne fortsatt har kontroll på trådene..

Edit:

Forøvrig helt enig i Dexter. Genial serie, hvor kommentarene fra Dexter selv gjør den enda mer genial.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lost??

Foreløpig har den serien bare glidd ut i tøys og tull..

Dexter får min stemme. Gleder meg til fortsettelsen. (kommer forøvrig til å se neste sesong av Lost, i håp om at den henter seg inn igjen, men jeg har litt problemer med å se hvordan akkurat nå...)

Stemte på Dexter jeg og. Det var litt vanskelig å stemme, siden det er flere kandidater. Men Dexter har både fenget meg, og overrasket meg mest. Det er også eneste serien som har holdt kvaliteten på et skyhøyt nivå gjennom hele serien i mine øyne. Alle de andre seriene på listen som jeg har sett, har hatt sine fantastiske øyeblikk og episoder, men med en varierende kvalitet gjennom sesongene. Det var det som fikk meg til å stemme på Dexter.

Lost??

Foreløpig har den serien bare glidd ut i tøys og tull..

Falt av selv i Sesong 3.

Synd egentlig. Lost tok seg ganske bra opp igjen i sesong 4.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var veldig i tvil om jeg skulle stemme Dexter eller The Big Bang Theory.

Geniale serier på hver sin måte. Men jeg gikk til slutt for Big Bang, da denne serien går i lengre sesonger enn Dexter (selv om 12 episoder sesonger med Dexter er perfekt lengde til historiene i mine øyner), og dette er den eneste komiserien som har fått meg til å le høyt selv om jeg sitter alene og ser den.

Lenke til kommentar

Hvor er Oz? Slått ut av serier som, The Big Bang Theory, Friends, Prison Break og Top Gear. For all del, jeg liker TBBT og PB, men langt ifra tidenes beste serier. Der hører Oz mer med i diskusjonen.

Da blir det vanskelig. Står mellom BSG, Dexter, House og Lost.

Lenke til kommentar

Etter hard tenking falt valget på Scrubs. Alternativene var Scrubs, Dexter, Lost og Big Bang Theory. Alle er kvalitetsserier med egne høydepunkter og ble ikke lett, men Scrubs har gitt meg så mye gjennom hele serien at det ble det.

Lenke til kommentar

Helt enig i at Oz burde vært med, men skjønte fort at det er alt for få som har sett den til at den skulle hatt noe sjangse. Eneste måten å få til en 100% fair avstemning ville være om alle som stemte hadde sett samtlige av de nominerte seriene, og det er jo som alle forstår så godt som umulig.

Lenke til kommentar

Dexter er en veldig bra serie jeg ble veldig positivt overrasket over. Liker serien veldig godt, og den er så absolutt veldig bra! Og hver sin smak, men vinner Dexter denne "konkurransen", så får jeg endelig bevist det jeg har ment hele tiden: det er noe alvorlig galt med det norske folk.

Takk.

Lenke til kommentar

Det måtte bli Dexter, da dette er den eneste serien der jeg finner akkurat det jeg ønsker i en serie. Noe å identifisere seg meg, subtil humor, alvorlige og helspinnende emner og en "helt". Man må selvsagt ta seg tid til serien da den er veldig historie-preget, men det er ingen negativ ting for meg i alle fall. :)

Lenke til kommentar

Stemte Band of Brothers, synes denne serien er helt konge :) Ellers er det mange andre bra der. How i met your mother og Big bang theory er morsomme. MAnge bra spenningsserier der også.

Skal ærlig innrømme at det er en del jeg ikke har sett. Av alle ting er dexter en av de. Burde jeg kjøpe dexter? :p Virker slik i hvertfall.. xD

Får vel handle inn dexter på byturen jeg skal i morra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...