Gå til innhold

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Semifinale]

Stem  

600 stemmer

1. 1. ..på én serie..

• 24
      29
    • Band of Brothers
      40
    • Battlestar Galactica
      17
    • Big Bang Theory, The
      27
    • Dexter
      69
    • Entourage
      29
    • Firefly
      14
    • Friends
      19
    • House M.D.
      49
    • Lost
      45
    • Prison Break
      17
    • Scrubs
      26
    • Seinfeld
      20
    • Simpsons, The
      25
    • Sopranos, The
      26
    • South Park
      25
    • Stargate SG1
      17
    • Top Gear
      52
    • Twin Peaks
      15
    • Wire, The
      39

Anbefalte innlegg

Da failet du. Hvis du ser videre, gjennom minst halve sesong 2, så kan jeg garantere at du blir fenget. Alle jeg kjenner har blitt hektet på Dexter allerede etter de to-tre første episodene, inkludert meg. Det er imidlertid én eller to jeg vet om, som dette ikke gjaldt for, og de måtte se litt ut i sesong 2 før de ble hektet. Men da skjønte også de hvor fantastisk bra Dexter er.

Uansett hva man sier, så er det feil å dømme en hel serie, når man bare har sett noen få episoder.

Forøvrig er jeg fornøyd med hvordan resultatene utarter seg. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er bare her inne i tilfelle. Sopranos har solgt sykt mange flere dvd'er enn Dexter. Mitt intrykk er at Dexter er super pop hos kidsa. Men, men det finner vi jo ut i neste runde uansett.

Hvorfor er det en regel at Sopranos skal være bedre enn Dexter om man har sett begge? :)

Det er ingen regel, men det er faktisk litt overraskende at Dexter leder hvis man kun rører på overflaten. Leter man litt dypere vil man se at serien er veldig populær her inne med to aktive og lange tråder på forsiden, og at serien nettopp er ferdig med en svært vellykket sesong. Hadde vi hatt denne avstemninga for et år siden tror jeg Sopranos ville stått langt sterkere.

Timing is everything.

Lenke til kommentar
Det er ingen regel, men det er faktisk litt overraskende at Dexter leder hvis man kun rører på overflaten. Leter man litt dypere vil man se at serien er veldig populær her inne med to aktive og lange tråder på forsiden, og at serien nettopp er ferdig med en svært vellykket sesong. Hadde vi hatt denne avstemninga for et år siden tror jeg Sopranos ville stått langt sterkere.

Timing is everything.

Du har utvilsomt rett. Det er en stund siden Sopranos var over nå, liksom. Men man kan nesten ikke ta hensyn til timing når man spør etter tidenes beste serie. :)

Lenke til kommentar
Da failet du. Hvis du ser videre, gjennom minst halve sesong 2, så kan jeg garantere at du blir fenget. Alle jeg kjenner har blitt hektet på Dexter allerede etter de to-tre første episodene, inkludert meg. Det er imidlertid én eller to jeg vet om, som dette ikke gjaldt for, og de måtte se litt ut i sesong 2 før de ble hektet. Men da skjønte også de hvor fantastisk bra Dexter er.

Uansett hva man sier, så er det feil å dømme en hel serie, når man bare har sett noen få episoder.

Nettopp, men det blir like feil å si at noen garantert kommer til å like en serie. Hva skjedde med subjektivitet? Etter min mening var sesong 1 av Dexter meget god, nummer 2 var døll og 3 var ikke engang verdt å se ferdig.

Dette er dessuten ikke en kåring over "Tidenes beste TV-serie", men heller "Den mest populære TV-serien for øyeblikket"

Lenke til kommentar
Dette er dessuten ikke en kåring over "Tidenes beste TV-serie", men heller "Den mest populære TV-serien for øyeblikket"

Hvordan skal man kunne kåre tidenes beste tv-serie da? vil jo alltid være en serie som blir sent, mens andre vil ikke ha vært på skjermen på en stund.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar
Hvordan skal man kunne kåre tidenes beste tv-serie da? vil jo alltid være en serie som blir sent, mens andre vil ikke ha vært på skjermen på en stund.

Det er umulig. Det nærmeste man kommer er om alle i verden ser alle episoder av alle serier som noensinne er laget.

Lenke til kommentar
Hmm.. stemte Seinfeld. Den er temmelig utdatert nå, men tør påstå den har påvirket en hel "tv-generasjon" med sin spesielle - og i mitt syn glimrende - humor. Ellers er det flere serier her som jeg ikke har sett en eneste episode av, men jeg kan vel stemme for det?
Utdatert på hvordan måte? Synes humoren i serien er mye bedre enn hos andre sitcoms.. Alle elsker Raymond / According to Jim og slike serier, spiller bare på det samme og samme hele tiden (Krangling, sjalu, blir glad i hverandre igjen. Ray/Jim juger, etc.) Mens Seinfeld har skikkelig kreative og morsomme ting ("The Soup Nazi").
Lenke til kommentar
Hmm.. stemte Seinfeld. Den er temmelig utdatert nå, men tør påstå den har påvirket en hel "tv-generasjon" med sin spesielle - og i mitt syn glimrende - humor. Ellers er det flere serier her som jeg ikke har sett en eneste episode av, men jeg kan vel stemme for det?
Utdatert på hvilken måte? Synes humoren i serien er mye bedre enn hos andre sitcoms.. Alle elsker Raymond / According to Jim og slike serier, spiller bare på det samme og samme hele tiden (Krangling, sjalu, blir glad i hverandre igjen. Ray/Jim juger, etc.) Mens Seinfeld har skikkelig kreative og morsomme ting ("The Soup Nazi").

Ja, Raymond, According to Jim, King of Queens (selv om jeg liker sistnevnte mest) følger veldig ofte samme formel episode etter episode. Delvis også Two and a half men, særlig når mora er involvert eller Charlie har ei dame på besøk. Det som er så bra med Seinfeld er at, selv om det er gjennomgående tema (stort sett at de er selviske og umoralske) følger ikke episodene en så fast formel, men har nyvinning hele tiden (dama som går fra å være stygg/fin etter lysforholdene f.eks.) og nesten aldri noen form for moral.

De fleste sitcom-seriene er faktisk alt for lik Step by step/Full house: kjedelig familie-konflikter der en eller annen lyger for en annen part, så er det noen som tar det et steg for langt, så gjør de opp på slutten og kommer med en moralpreken. Det som var mest spennende med Step by step var jo å følge med på den biologiske utviklingen til Al (Christine Lakin).

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Utdatert på hvordan måte? Synes humoren i serien er mye bedre enn hos andre sitcoms..

Det er jeg selvsagt helt enig i. Med utdatert mener jeg mest det visuelle. Man ser lett at den begynner å dra på årene.

Dexter leder - nok en serie jeg ikke har sett en episode av.... Hva er så bra med den?

Lenke til kommentar
Hva er så bra med den?

Bare konseptet med Dexter er fascinerende. Heldigvis er også gjennomføringa gull, hvor vi virkelig kommer under fasaden på vår iskalde, beregnende (og også sympatiske) seriemordervenn som prøver å balansere sine lyse og mørke sider. Dexter er også tidvis en knallsterk krimthriller som holder spenningen oppe med sine kompliserte drapsmysterier som gjerne blir innviklet i hovedpersonens virke.

Tidenes beste serie? Nei, det vil jeg ikke si, men den hører absolutt til forrige tiårs elite, og alle med et snev av interesse for tv-kvalitet bør gi den en sjanse. Så får man bare håpe Dexter holder like høy kvalitet også i dette tiåret.

Lenke til kommentar
Hva er så bra med den?

Bare konseptet med Dexter er fascinerende. Heldigvis er også gjennomføringa gull, hvor vi virkelig kommer under fasaden på vår iskalde, beregnende (og også sympatiske) seriemordervenn som prøver å balansere sine lyse og mørke sider. Dexter er også tidvis en knallsterk krimthriller som holder spenningen oppe med sine kompliserte drapsmysterier som gjerne blir innviklet i hovedpersonens virke.

Tidenes beste serie? Nei, det vil jeg ikke si, men den hører absolutt til forrige tiårs elite, og alle med et snev av interesse for tv-kvalitet bør gi den en sjanse. Så får man bare håpe Dexter holder like høy kvalitet også i dette tiåret.

Er ikke hovedrolleinnhaveren i ferd med å muligens ta kvelden da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...