Gå til innhold

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Semifinale]

Stem  

600 stemmer

1. 1. ..på én serie..

• 24
      29
    • Band of Brothers
      40
    • Battlestar Galactica
      17
    • Big Bang Theory, The
      27
    • Dexter
      69
    • Entourage
      29
    • Firefly
      14
    • Friends
      19
    • House M.D.
      49
    • Lost
      45
    • Prison Break
      17
    • Scrubs
      26
    • Seinfeld
      20
    • Simpsons, The
      25
    • Sopranos, The
      26
    • South Park
      25
    • Stargate SG1
      17
    • Top Gear
      52
    • Twin Peaks
      15
    • Wire, The
      39

Anbefalte innlegg

Hvert storingsvalg blir jo således ødelagt da. "Jeg vil stemme høyre, men vil ikke ha regjering med frp, så jeg stemmer noe annet."

En kan jo spørre seg om et stortingsvalg er demokratisk. Eksempelvis teller en stemme i Finnmark mer enn en stemme i et mer folkerikt fylke.

Her teller alle stemmer likt - en kunne dermed hatt en demokratisk ordning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det er en avstemning vil det alltid være en demokratisk vinner (selv om flertallet kan være uenig med vinneren). Ordet demokratisk blir derfor feil i sammenhengen - og det beklager jeg. Rettferdighet er vel heller ordet jeg var ute etter.

Det er urettferdig overfor de av oss som faktisk stemmer på vår favoritt. Utifra tittelen; "Tidenes beste TV-serie" bør det for alle komme klart frem at man skal stemme på sin favorittserie. Emnetittelen gir derfor ingen mening dersom det stemmes taktisk. Da blir tittelen "TV-serien vi missliker minst" en mer passende tittel.

Lenke til kommentar
Den beste løsningen ville kanskje være å ikke vise resultatene i pollen før den er over?

På den måten hadde vi sluppet unna "Æsj, Dexter leder, da stemmer jeg Top Gear slik at Dexter kanskje ikke vinner" stemminga. :)

Visste ikke at dette var mulig jeg. Er det?

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant å sett en oversikt over hvor mange av de aktuelle seriene folk faktisk har sett. Er det mulig å lage en kopi av denne tråden med multiple choice der folk velger alle seriene de faktisk har sett?

Min stemme gikk igjen til The Sopranos. Var veldig vanskelig, og det stod mellom:

Twin Peaks, Band of Brothers, South Park, 24...

Selv håper jeg HBO-fansa kan skape en allianse i finalen, og stemme fram en serie. Nei, det er ikke etter boka, men ja, det er så sykt fortjent og riktig.

Nesten alt HBO tar i blir til gull, så er veldig HBO fan. Jeg stemte selvsagt på en HBO-produksjon.

Lenke til kommentar
Hadde vært interessant å sett en oversikt over hvor mange av de aktuelle seriene folk faktisk har sett. Er det mulig å lage en kopi av denne tråden med multiple choice der folk velger alle seriene de faktisk har sett?

Jeg kan legge til en ekstra poll når jeg lager finaletråden, hvor man kan krysse av hvilke man har sett også. :)

Lenke til kommentar
Sålangt bare 21 stemmer til Sopranos. :huh:

Tror det er veeldig få som har sett Sopranos i forhold til f.eks Dexter.

Det er bare her inne i tilfelle. Sopranos har solgt sykt mange flere dvd'er enn Dexter. Mitt intrykk er at Dexter er super pop hos kidsa. Men, men det finner vi jo ut i neste runde uansett.

Lenke til kommentar
Det er bare her inne i tilfelle. Sopranos har solgt sykt mange flere dvd'er enn Dexter. Mitt intrykk er at Dexter er super pop hos kidsa. Men, men det finner vi jo ut i neste runde uansett.

Hvorfor er det en regel at Sopranos skal være bedre enn Dexter om man har sett begge? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...